Hallo,
Onze luchtfotograaf heeft mij een set IMAGINE Image-tegels geleverd die ik graag wil samenvoegen tot een mozaïek.
In een file geodatabase heb ik met de rechtermuisknop geklikt, Nieuw, Mosaic Dataset. Ik heb een naam opgegeven, het coördinatensysteem van de afbeeldingsbestanden toegevoegd, het pixelformaat gedefinieerd als 16 bit signed, en het aantal banden als 1 overeenkomstig met de eigenschappen van de tegels.
Vervolgens klikte ik met de rechtermuisknop op de mosaic dataset en koos Add Rasters. Het Raster Type bleef standaard op Raster Dataset, onder Input Data selecteerde ik Dataset, ging naar de map waar al mijn afbeeldingsbestanden zijn opgeslagen, markeerde ze allemaal en voegde ze toe, onder Advanced Input Data Options gaf ik het coördinatensysteem op en bij Allow Duplicates, onder Raster Processing activeerde ik Calculate Statistics en Build Raster Pyramids, en tenslotte onder Mosaic Post-processing activeerde ik Update Overviews. Daarna heb ik het gereedschap uitgevoerd.
Het bestand dat aan deze post is toegevoegd met de naam "ActualTilesEntireArea.png" toont hoe de tegels verschijnen in ArcMap. Het andere bestand dat aan deze post is toegevoegd met de naam "PostAddRaster.png" is het eindresultaat na Add Raster. Ik ging ervan uit dat ik na Add Raster iets zou zien dat lijkt op mijn origineel, maar dat is niet het geval.
Er verschijnen geen foutmeldingen maar ik zit vast. Ik heb zelfs geprobeerd "Update Overviews" uit te schakelen zoals het standaard staat. Dan wordt alles helemaal leeg tijdens Building Footprints, Generating Seamlines en Building Overviews.
Kan iemand mij alstublieft helpen?
Dank u.
JD