<\/HEAD>
Hallo allemaal,<\/P>
Ik werk al een tijdje met Arc Hydro Tools om stroomgebiedanalyse uit te voeren.<\/P>
Een paar dagen geleden kwam ik een nieuw probleem tegen: de foutmelding 'Object reference not set to an instance of an object' na het proberen te berekenen van afwateringslijnen. In feite hadden alle rasterdatasets die door Arc Hydro Tools vóór die stap werden geproduceerd geen ruimtelijke referentie. Ik heb geprobeerd Define Projection te gebruiken, maar zodra ik opnieuw op het raster klik, geeft het aan dat de ruimtelijke referentie onbekend is. Nog vreemder is dat na Project Raster en het maken van een volledig nieuw raster met een intact coördinatensysteem dezelfde fout optrad bij het proberen afwateringslijnen te maken op basis van de geprojecteerde rasters.<\/P>
De volgende ochtend werkte alles weer prima. Helaas krijg ik nu weer dezelfde fout en raak ik door mijn ideeën heen. Ik heb mijn tijdelijke bestandenmap opgeschoond, een ruimtelijke referentie ingesteld voor het hele project, een nieuw project vanaf nul gestart, ArcMap en mijn laptop meerdere keren opnieuw opgestart..<\/P>
Heeft iemand anders dit probleem eerder gehad? Of zelfs een oplossing gevonden? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!<\/P><\/BODY><\/HTML>