hallo allemaal. Ik heb ArcGIS Pro via mijn universiteit en voor mijn afstudeerproject in een van mijn vakken willen we een reeks storymaps maken die bepaalde georuimtelijke overlays tonen zoals klimaatkwetsbaarheid, klimaatbewustzijn en kiezersregistratie en deze met elkaar vergelijken. <\/P>
ik heb echter maar één cursus met ArcGIS gevolgd en ben hier erg nieuw in. Ik heb geen idee hoe ik de .csv-gegevens die we hebben (die geen lengte- en breedtegraad bevatten) kan gebruiken om een kaart te maken. Ik sta echt open voor elk advies dat iemand heeft. bijvoorbeeld, een van de .csv-gegevensbestanden die ik heb, heeft een kolom met staten, en per staat een kolom met het aantal geregistreerde republikeinen bijvoorbeeld, en dan nog een kolom met % van de totale bevolking dat republikeinen is, enzovoort. ik weet echt niet eens waar ik moet beginnen hiermee. alle hulp wordt gewaardeerd. <\/P>
mijn einddoel is om een kaart van de VS te maken die politieke affiliatie per county toont. ik sta ook open voor het gebruik van de Esri living atlas als iemand goede aanbevelingen heeft over kaarten die ik daar kan gebruiken. <\/P>