Ik probeer beelden te verwerken die zijn verkregen met een DJI Mavic 3 Enterprise RTK met behulp van Drone2Map (v2023.1.1), en ik kan de juiste combinatie van verticale coördinatensystemen voor Afbeelding en Project niet vinden om de DSM-uitvoer in orthometrische (ASL) hoogte (NAVD88) te krijgen. Ik heb meerdere Drone2Map- en DJI-forums, ondersteuningsartikelen en blogs doorgenomen, maar kan geen specifieke aanbevelingen voor de instellingen vinden. Gezien hoe populair de M3E RTK is, hoop ik dat iemand een specifieke workflow heeft vastgesteld, bij voorkeur binnen Drone2Map (zonder externe manipulatie van afbeeldingscoördinaten of DSM). Ik heb al tientallen D2M-projecten gedaan met GCP, maar dit is mijn eerste RTK-project.<\/P>
Specificaties\/Achtergrond:<\/P>
DJI Mavic 3 Enterprise RTK (verbonden met het WisCORS-netwerk van Wisconsin).<\/P>
ArcGIS Drone2Map Advanced v2023.1.1, met de ArcGIS Coordinate Systems Data (v.11.1.40209) geïnstalleerd.<\/P>
Verwerking in Drone2Map zonder GCP, en
"Fix Image Location for High Accuracy GPS (RTK and PPK" geselecteerd. (GCP zijn geschoten voor het project en kunnen als controlepunten worden gebruikt, maar worden niet gebruikt in het project. Ik wil in toekomstige projecten alleen met RTK verwerken.)<\/P>
Alle verwerkingspogingen hebben geresulteerd in DSM-hoogtes die ongeveer 36,9 meter lager liggen dan de bekende\/opgemeten grondhoogte. Dit komt precies overeen met de Height Above Ellipsoid (HAE)-hoogte. Ik heb Esri's Sample_Heights_For_Earth_Terrain webmappingtool gebruikt (zoals gesuggereerd in een blog) om de HAE- en ASL-waarden voor deze positie te bevestigen.<\/P>
Inspectie van de EXIF-gegevens van de beelden bevestigde dat de hoogte inderdaad HAE is (grond HAE plus 300 voet vlieghoogte), zoals verwacht bij DJI RTK-beelden.<\/P>
Voor het D2M Project (uitvoer) coördinatensysteem specificeerde ik XY: WGS 1984 UTM Zone 16N (m) (WKID 32616), en Z: NAVD88 Height (m) (WKID 5703) om orthometrische\/ASL hoogtes terug te geven.<\/P>
Voor het Afbeelding (invoer) coördinatensysteem specificeerde ik XY van WGS 1984 (WKID 4326). Verschillende berichten zeiden om "Height Above Ellipsoid" als verticaal te selecteren, maar dit lijkt geen optie meer te zijn met v2023.1.1 en het Coordinate Systems Data-programma.<\/P>
Ik probeerde aanvankelijk het standaard verticale coördinatensysteem EGM96 Geoid (WKID 5773) onder de map "Gravity-Related \/ World". Dit resulteerde in DSM-hoogtes die werden geretourneerd in HAE-waarden (36,9 meter lager dan gewenst).<\/P>
Vervolgens probeerde ik het WGS 1984 (WKID 115700) coördinatensysteem onder de map "Ellipsoidal-based \/ World", wat dezelfde resultaten opleverde.<\/P>
Heeft iemand de magische combinatie van coördinatensystemen gevonden om beelden van een M3E RTK (HAE) naar NAVD88 (orthometrisch\/ASL) te krijgen in Drone2Map? <\/P>