Hallo allemaal, ik kan jullie mening hierover echt goed gebruiken, want ik krijg het maar niet uit mijn hoofd. Enkele ideeën, input of vergelijkbare gevallen zouden erg nuttig kunnen zijn.<\/SPAN><\/P>Ik probeer een manier te vinden om de beweging van mensen te berekenen. Het is meer voor grafische doeleinden dan voor iets dat nauwkeurig moet zijn.<\/SPAN><\/P>Al die tools om verkeerbeweging te visualiseren zijn goed, maar om die te gebruiken heb ik een verkeersmeter nodig, die ik niet heb.<\/SPAN><\/P>Wat ik wel heb is:<\/SPAN><\/P>het aantal mensen overdag en 's nachts in cellen van 100 x 100 meter <\/SPAN>Dit geeft me waar mensen slapen en waar ze werken.<\/SPAN><\/LI><\/UL><\/LI>Straatnetwerk<\/SPAN><\/LI><\/UL>Ik heb dit beeld in mijn hoofd: het creëren van een people DEM waarbij het hoogste aantal mensen de bergtop is, een stroom water volgt het straatnetwerk naar beneden naar waar de banen zijn. Mensen kunnen verschillende wegen nemen en willekeurig naar verschillende plaatsen gaan, maar zodra een gebied overstroomd is, worden andere plaatsen waar banen zijn gevuld.<\/SPAN><\/P>Ik heb voorbeelden gezien van wat ik probeer te bereiken in winkelcentra: als er een ramp gebeurt, waar gaan mensen dan naartoe voor de uitgang? Deze technologie gebruikt AI. Dus ik denk dat AI misschien nodig is. Het is ook iets wat we zien in game-engines voor AI-verkeer.
Maar hier hebben we het over een zeer groot gebied, en ik had het idee dat dit misschien gedaan kan worden met wat slim nadenken over rasteranalyse <\/SPAN><\/P>