Ik ben nieuw met Sitescan, dus ik ben nog aan het leren en misschien is dit een leerproces, maar misschien ook niet. Het is tenslotte nieuwere software.<\/P>
Wanneer ik dronebeelden verwerk in Sitescan zie ik vrij consistent een verschuiving in de verwerkte ortho wanneer deze gedeeld wordt naar AGOL en bekeken in ArcGIS Pro Desktop (en AGOL-kaarten), maar wanneer ik de orthotiff download en bekijk in ArcGIS Pro Desktop zie ik die verschuiving niet. Dit zijn beelden verwerkt in Sitescan met handmatig toegepaste controlepunten, maar ik heb het ook gezien bij beelden verwerkt met automatisch gedetecteerde GCP's. Ik dacht dat ik Reality Engine gebruikte, maar het instellingen scherm lijkt dat nu niet aan te geven, dus ik weet het niet zeker, maar ik heb wel mesh generatie opgenomen als onderdeel van de verwerking. Zie screenshot foto's voor een voorbeeld. <\/P>
In elk van de bijgevoegde afbeeldingen zie je een parkeerplaats die ik gisteren heb gevlogen en 's middags in Sitescan heb verwerkt. Er zijn een aantal putten en riooldeksels die ik gps-gelokaliseerd heb (na de vlucht) als groene punten, en één met een rood punt die ik als één van mijn GCP's heb gebruikt. In de screenshot van de AGOL gedeelde ortho zie je de verschuiving waar ik het over heb, maar in de ortho tiff die ik heb gedownload is er geen verschuiving. Je kunt zelfs zien welke putten ik gps-gelokaliseerd heb in het midden versus langs de gootlijn (midden versus midden achter) als je genoeg inzoomt.<\/P>
De drone is een Mavic Enterprise 3M RTK.<\/P>
Ideeën @Thomas_Sweet<\/a> of andere Sitescan gebruikers? Is dit een Sitescan bug of gebruikersfout? Screenshots en verwerkingsrapport bijgevoegd. Ik deel graag de daadwerkelijke beelden en gcp-bestand als iemand anders het wil proberen.<\/P>Bedankt!<\/P>
matt<\/P>
<\/P>
<\/P>
<\/P>
<\/P>
<\/P>