Unified Pipeline Tools-lint: Nieuwe BFF van Pipeline Referencing en Utility Network-gebruikers
Door Jeff Allen, Tom Coolidge, en Tom DeWitte
Gebruikers van ArcGIS Pipeline Referencing en ArcGIS Utility Network hebben een nieuwe beste vriend in de Unified Pipeline Tools-lint.
Dat komt omdat het nieuwe lint voor het eerst gebruikers van beide extensies in staat stelt om tools van beide te benaderen op één tabblad in plaats van heen en weer te moeten schakelen tussen meerdere individuele tabbladen. Dus nu maakt ArcGIS het niet alleen mogelijk om pijpleidingnetwerkmodellen te bouwen met zowel lineaire referentiemethoden als connectiviteitsmodellering op dezelfde geodatabase, maar vereenvoudigt het ook aanzienlijk het uitvoeren van workflows die tools van beide extensies vereisen.

Hier is een voorbeeld van hoe deze vooruitgang het aantal klikken kan minimaliseren en de productiviteit kan verhogen. Stel dat ik een kaarttechnicus ben die verantwoordelijk is voor het onderhouden van het transmissiepijpleidingnetwerk. Op mijn bureau ligt het constructiepakket voor een nieuw vervangen gedeelte van een van de transmissiepijpleidingen. Met de standaard ArcGIS Pro-configuratie van tools en linten ga ik de volgende linten gebruiken terwijl ik mijn transmissiepijpleidingnetwerk bijwerk om deze nieuw voltooide wijziging aan het pijpsysteem weer te geven. Eerst ga ik het Map-lint gebruiken om mijn interessegebied te verkennen en in te zoomen. Daarna schakel ik over naar het edit-lint om een set nieuwe pijpleidingobjecten langs het vervangen gedeelte te maken. Vervolgens gebruik ik het location referencing-lint en de route realignment-tools om de pijpleiding uit te lijnen op het nieuwe gedeelte pijp. Ten slotte gebruik ik het Utility Network-lint om terminalinstellingen bij te werken en mijn bewerkingen te valideren. Dat zijn vier tabbladen om de taak te voltooien. Nu, als we het Unified Pipeline Tools-lint hebben, voltooien we alle verkenning, creatie, opslaan, route-uitlijning en validatie in één lint.
Voordelen van toegang tot tools van beide extensies op één lint
Dat is een aanzienlijke toename in efficiëntie. Het Unified Pipeline Tools-lint is een stap vooruit voor gebruikers van ArcGIS Pipeline Referencing en ArcGIS Utility Network. Het plaatst een nieuwe mogelijkheid binnen handbereik om grotere efficiëntie te bereiken bij het uitvoeren van taken en workflows die noodzakelijkerwijs toegang tot tools op meerdere tabbladen vereisen.
Personaliseer het nieuwe lint
Het Unified Pipeline Tools-lint wordt vooraf geconfigureerd geleverd met wat ons onderzoek tot nu toe heeft aangetoond als de meest gebruikte tools voor het beheren van transmissiepijpleidingnetwerken. Omdat dit gebaseerd is op ArcGIS Pro, kunnen gebruikers extra tools aan het lint toevoegen om het nog beter af te stemmen en completer te maken voor hun meest voorkomende workflows en taken.
Krijg nu het Unified Pipeline Tools-lint
Esri-gebruikers die geïnteresseerd zijn in het verkrijgen van het Unified Pipeline Tools-lint kunnen een e-mail sturen naar Tom Coolidge via tcoolidge@esri.com.