Ik gebruik ArcGIS Drone2Map en de rest van de ArcGIS-suite via een Parallels 18 Pro virtuele machine die Windows 11 draait op een apparaat met een Apple M2 Max-processor met 38-core GPU. Ik kan ArcGIS Pro en de rest van de software suite op deze manier succesvol draaien zonder problemen. Ik kan Drone2Map starten, verbinding maken met licenties en de app toont de interface om succesvol een nieuw project te maken. Ik heb geprobeerd een nieuw project te maken met de Sample Asphalt-afbeeldingsset die wordt geleverd voor de Drone2Map tutorial, maar het programma crashte en de ESRI foutmeldingsinterface werd weergegeven. Wanneer ik probeer een voltooid project te openen dat mijn instructeur ons had laten downloaden om Drone2Map te demonstreren, toont het programma een foutmelding dat het project niet geopend kon worden. Ik heb gezocht naar een antwoord op dit forum en op de forums van Parallels, maar kon geen verklaring vinden waarom dit gebeurt. Ik heb de Drone2Map foutlogboeken geüpload naar Dropbox en hier een link naar het bestand gemaakt. De foutmelding in de logs toont "ERROR - WorkspaceInterface:CreateProjectObject System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object." Ik ben me ervan bewust dat mijn hardware niet officieel wordt ondersteund door ESRI en ook niet de Parallels virtualisatieomgeving, maar ik zou het op prijs stellen als ik hulp kan krijgen bij het onderzoeken van het probleem, omdat ik Drone2Map wil gebruiken evenals de andere ESRI-producten waarvoor ik een licentie heb en die ik succesvol kan draaien in deze configuratie.<\/P>