We testen momenteel het Pipeline Tracking & Traceability-datamodel en Arcade-popupscripts ontwikkeld door @TomDeWitte, en zijn gestuit op barcodes die niet voldoen aan het ASTM F2897-15a 16 tekens formaat.<\/P>
Tijdens onze tests kwamen we een klep tegen waarvan de barcode decodeerde naar een waarde die het verwachte 16-tekensformaat overschreed. Voordat we de veldbreedte wijzigden, waren de OOTB arcade-scripts eenvoudig te slepen en neer te zetten in onze Attribute Expression-dialog. Er werden geen andere wijzigingen aangebracht. Alleen het veld wijzigen was voldoende.<\/P>
Hier is een voorbeeld van het geëxtraheerde barcode-attribuut: 'ELboG04njHV70Z90MW6 DEMO'. <\/P>
Om het vastleggen van de uitgebreide tekens mogelijk te maken, probeerden we een nieuw langer barcodeveld te maken, maar nadat we dat hadden gedaan, slaagden de arcade-scripts voor de popup er niet in correct op te slaan, wat resulteerde in deze fout: 'Execution Error: <\/SPAN>Field not Found', wat vreemd is aangezien het veld wel bestaat, en vóór het gebruik van een lang veld geen probleem was. Ik heb onderzocht en ontdekte dat door het verwijderen van '[text(C1FACTOR)] ' uit de op één na laatste regel (Diameter & Wall Thickness scripts): 'var DIAM = DIAMETERDICTIONARY[text(C1FACTOR)];' het script kon worden opgeslagen en de popup werkte (hoewel ik niet zeker weet of wat wordt weergegeven daadwerkelijk correct is. <\/SPAN><\/P>Op dezelfde manier hebben de Diameter2- en WallThickness2-scripts een vergelijkbaar probleem, maar door het verwijderen van het gedeelte '[text(C2FACTOR)]' uit de volgende regel: <\/SPAN>var DIAM = DIAMETERDICTIONARY[text(C2FACTOR)]; kon het script worden opgeslagen. De C1FACTOR was geen probleem als de array volledig uit het script werd verwijderd.<\/SPAN><\/P>Dus ik ben een beetje in de war over wat C1Factor/C2Factor precies doet, ik sta voor 2 opties: <\/SPAN><\/P>Het arcade-script aanpassen om de fout 'Field not Found' te omzeilen.<\/SPAN><\/LI>Een manier vinden om automatisch de barcode af te kappen op 16 tekens in de Field maps-app. We verwijderen momenteel handmatig de extra tekens, wat zorgt voor correcte extractie van arcade-popupwaarden, maar ik denk niet dat dit een betrouwbare optie is. Ook wil ik liever de volledige barcodewaarde behouden omdat deze mogelijk extra informatie bevat die anders verloren gaat als we deze niet bij installatie bewaren.<\/SPAN><\/LI><\/OL>Ik zou elke hulp hierbij waarderen, of gedachten over betere alternatieven? <\/SPAN><\/P>TL\/DR: Ontdekt barcodes langer dan 16 tekens. Databasevelden breder dan 16 tekens zorgen ervoor dat de Diameter-, Diameter2-, Wall Thickness- en Wall Thickness2-arcade-scripts falen met 'Execution Error:<\/SPAN>Field not Found' bij het opslaan van het script.<\/SPAN><\/P>