Mis het niet! Registratie sluit op 10 mei om 23:59 uur (Pacific Time).
Esri's nieuwste massive open online course (MOOC), Transform AEC Projects with GIS and BIM, blijft in populariteit groeien met meer dan 13.000 AEC-professionals en studenten die zich al hebben aangemeld voor de sessie van dit jaar. Dat aantal stijgt elke dag – en als je kijkt naar de waarde die deze cursus biedt – is het geen verrassing waarom. Na het horen van cursisten over de hele wereld, tonen de onderstaande redenen aan waarom 98% van de ondervraagde deelnemers zei dat ze deze cursus aan een vriend zouden aanbevelen.

1. Laat je innerlijke kind los met interactieve ArcGIS Drone2Map.
Wat is er niet leuk aan? Het gebruik van drone-technologie is een favoriete activiteit onder studenten. Ontdek hoe ArcGIS Drone2Map drone-opnames verwerkt tot professionele 2D- en 3D-beelden die klaar zijn voor analyse in ArcGIS.
"De interactieve drone beeldverwerkingssoftware was echt innovatief. Ik waardeerde het feit dat ik de ruwe beelden direct op mijn laptop kon verwerken, en dat het krachtig genoeg was om van deze MOOC te profiteren." - David H.
2. Breng je modellen tot leven met CAD, BIM en 3D visualisaties.

Lop je vast (figuurlijk) met je projecten? Vallen je ontwerpen plat (letterlijk)? Ontdek waarom steeds meer professionals en studenten computer-aided design (CAD) data en building information models (BIM) integreren met GIS-technologie om oplossingen te vinden – en te creëren. Je zult misschien zelfs spijt krijgen dat je niet eerder bent begonnen, aangezien deze tools onmisbaar worden bij de planning, het ontwerp en de bouw van structuren en gebouwen. Deze cursus leert je hoe je je ontwerpen optimaliseert met 3D visualisaties en efficiënt informatie beheert gedurende de hele levenscyclus van een project.
3. Krijg toegang tot meerdere ArcGIS softwareproducten (gratis!).
Als je net als wij bent, heb je ernaar uitgekeken om verschillende producten van Esri uit te proberen. Dat kan een uitdaging zijn als je niet veel tijd hebt of gewoon niet weet waar te beginnen. Welnu, hier is je kans om te experimenteren met niet één, maar vijf verschillende producten. Deze cursus biedt gratis toegang tot ArcGIS Pro, ArcGIS Online, ArcGIS Spatial Analyst, ArcGIS 3D Analyst en ArcGIS Drone2Map software voor gebruik in de oefeningen. Om nog maar te zwijgen over alle leuke apps en mogelijkheden zoals ArcScene en ArcGIS Dashboards. Hebben we al gezegd dat het gratis is??
"Ik heb zoveel geleerd. Ik had nog nooit Dashboards, web scenes of ArcScene in ArcGIS Pro gebruikt. Ik had geen idee dat je er zoveel mee kon doen!" - Maureen S.
4. Pas toe wat je leert op workflows uit het echte leven.
Bijna de helft van de deelnemers in 2022 was helemaal niet bekend met geïntegreerde GIS en BIM workflows voordat ze deze MOOC volgden, maar 9 van de 10 zijn van plan deze tools in hun werk of studie te integreren. Toonaangevende AEC-bedrijven erkennen de noodzaak om CAD-, BIM- en GIS-tools samen te brengen om betere projecten te leveren, extra diensten aan te bieden en zich voor te bereiden op nieuwe manieren van werken.
„Ik waardeer het uitgebreide overzicht van het proces en de tools. Precies genoeg om een workflow voor te stellen.” - Eric R.
5. Bouw geloofwaardigheid op bij collega’s en klanten.
Het lijkt erop dat we tegenwoordig allemaal overal een mening over hebben, maar velen hebben geen daadwerkelijke bewijs dat ze weten waar ze het over hebben. Door deze cursus te volgen, kan de ervaring die je opdoet helpen om vertrouwen te vergroten en geloofwaardigheid op te bouwen die persoonlijke, professionele en zakelijke groei stimuleert. Met het AEC-cursuscertificaat dat je kennis bevestigt (en ook je nieuwgevonden vertrouwen), zullen anderen mogelijk meer openstaan voor jouw ideeën en misschien zelfs bij jou aankloppen voor advies.
„Deze cursus gaf me de kans om meer te leren over ArcGIS GeoBIM als tool en brengt me in een betere positie om erover te praten met mijn klanten.” -- Gretchen C.
Nu je meer dan genoeg redenen hebt om mee te doen aan het plezier, waar wacht je nog op?
Ja, schrijf me in! →
„Ik ben Esri erg dankbaar dat ze deze gratis bronnen beschikbaar stellen voor een breed publiek. Het heeft me op verschillende vlakken enorm geholpen in mijn GIS-carrière.
Kan het Esri MOOC-team niet genoeg bedanken!!” - Adithya V.