<\/HEAD>
Bijlagen toevoegen aan een FGDB in ArcMap voor gebruik in AGOL:<\/STRONG><\/P>Ben ik de enige, of is dit onnodig verwarrend, ongemakkelijk en ingewikkeld?!<\/EM><\/P><\/P>Ik probeer duizenden jpg's & PDF's toe te voegen aan verschillende punten en polygonen in ArcMap, maar het lijkt erop dat de tools die hiervoor gebruikt worden wel helpen, maar uiteindelijk moet je velden aanmaken en het proces helemaal begeleiden.<\/P><\/P>Spring gerust bij als ik hier iets verkeerd doe:<\/P><\/P>Maak een FGDB aan, importeer shp-gegevens die bijlagen zullen hebben gekoppeld aan verschillende Feature Datasets<\/LI>Schakel bijlagen in voor de bovenstaande feature class. Vreemd genoeg, als je dit niet hebt gedaan, kun je ten minste een deel van het bijlagenproces doorlopen voordat het faalt en zegt dat bijlagen niet kunnen worden toegepast, wat betekent dat je opnieuw moet beginnen. Inschakelen zou automatisch moeten zijn??!!<\/LI>Genereer Attachments Match Table. Dit is een gebrekkige tool: Het zoekt naar bestanden in je opgegeven map die zowel volledig overeenkomen ALS beginnen met de Key Field waarde. Bijvoorbeeld, Key Field waarde "Photo-100<\/EM>" zal 'overeenkomen' met bestanden genaamd "Photo-100.jpg", <\/SPAN>"Photo-100A.jpg", "Photo-100B.jpg", "Photo-100C.jpg", "Photo-100A.PDF" enz. T<\/SPAN>ot gevolg heeft dit meer overeenkomsten dan dat je bestanden hebt om toe te voegen!<\/SPAN><\/LI>In het bovenstaande geval moet je handmatig je eigen matchtabel maken met de juiste veldnamen (MATCHID & FILENAME, mogelijk niet hoofdlettergevoelig) en deze vullen met de waarden zodat het aan het einde van het proces de juiste bestanden kan koppelen.<\/LI>De Match Table(s) mogen niet in de Feature Dataset 'map' in je FGDB staan, maar je kunt ze 'forceren' om ten minste in de FGDB zelf te staan, om zo alles georganiseerd te houden. Anders gaan ze gewoon naar je standaardlocatie om kwijt te raken. Ik heb gemerkt dat als je de locatie van de Match Table specificeert binnen je FGDB, er een OBJECTID-veld wordt aangemaakt.<\/LI>
<\/LI> Voeg Bijlagen toe. Het veld Input Dataset van de tool is slecht geformuleerd, beginnend met het aangeven van de GDB/FC waaraan je bijlagen toevoegt, om vervolgens tegenstrijdig te zeggen dat ze niet direct worden toegevoegd. Een suggestie: "Geodatabase-tabel of feature class waaraan je bijlagen worden gekoppeld via een gerelateerde attachment table die de koppeling met de input dataset behoudt.<\/EM>"<\/LI>Match Join Field: moet ik hier het FILENAME veld of MATCHID gebruiken? Niet zeker of dit een veilige optie is omdat er geen garantie is dat het juiste record overeenkomt met het Input Join veld? Het lijkt erop dat FILENAME alleen kan worden gebruikt in de Match Table als de volledige bestandsnaam (inclusief extensie) aanwezig is in een veld van de Input Dataset.<\/LI>Match Path Field: waarom wordt dit niet al 'geregeld' door de Match Table, aangezien de map werd doorzocht als onderdeel van dat proces...? (hoewel ik begrijp dat de tabel voor meerdere mappen kan worden gebruikt - vandaar de optie relatieve pad? Het Match Path Field staat zelfs niet in de Match Table. Het lijkt alleen te kunnen worden gebruikt samen met de 'optionele' Working Folder - dus het is nauwelijks optioneel....<\/LI>
<\/LI>De resulterende ATTACH-tabel wordt aangemaakt in de 'root' van de FGDB, weer niet in de Feature Dataset map - jammer.<\/LI>Na het opschrijven van dit proces lijkt het sleutelbegrip het begrijpen van de Match Table - dit is cruciaal om data succesvol toe te voegen aan het juiste Feature Dataset record. Het lijkt erop dat het Feature Dataset baat heeft bij een veld waarin de bestandsnaam van de bijlage wordt gespecificeerd omdat dit de daaropvolgende Match Table en Add Attachments functie vereenvoudigt.<\/LI><\/OL>Feedback is welkom!<\/P>Bedankt voor het lezen<\/P><\/BODY><\/HTML>