In deze blogpost wil ik je laten zien hoe je enkele van John Nelson's watercolor styles kunt stelen en gebruiken op een interactieve web globe. Ik gebruikte deze stijl om gelukkige momenten weer te geven die verzameld zijn voor een onderzoek naar geluk. Je kunt de applicatie hier bekijken: Wat maakt ons gelukkig?
Voor de landen gebruikte ik Dylan Moriarty's handgetekende stijl van landsgrenzen van Project Linework. Ik paste John's stijlen toe op de landpolygonen (oranje voor landen die gelukkige momenten hebben en grijs voor de landen die dat niet hebben). Publiceren als een feature layer of een vector tile layer werkt niet omdat de symbolen meerdere picture fill symbol layers gebruiken die niet worden ondersteund op het web of als vector tile styles. Dus publiceerde ik ze als een tile layer, je kunt het vinden hier.
Voor het graticule gebruikte ik John Nelson's Firefly grid data (Oceanen 5 graden). En voor de oceaan maakte ik een rechthoekige polygoon met de omvang van de hele wereld en daarna paste ik de Pairwise erase tool toe in de Analysis toolbox. Ten slotte paste ik John's Pacific Blue symbool toe.
De uiteindelijke globe ziet er zo uit en je kunt ermee interacteren hier.

Ik hoop dat dit je heeft geïnspireerd voor enkele geschilderde mapping projecten,
Raluca