ArcGIS Pro 2.6
Hallo allemaal- Ik zit vast bij het afbakenen van een stroomgebied. Ik heb de archydro toolbox gedownload en gebruik deze zoveel mogelijk in plaats van spatial analyst. Ik heb ongeveer 40 duikers langs een weg van 15 mijl die 'ingebrand' zijn in een DEM. Ik heb ze vastgezet op de stroomverbinding, en ik heb ervoor gezorgd dat alle stromen de weg kruisten of dichtbij de duikers waren voordat ik de stroomverbinding maakte (aantal cellen ingesteld op 1500). Catchment, aangrenzend catchment, afwateringslijn en afwateringspunten lijken allemaal correct te zijn.
Wanneer ik Point Delineator gebruik, kiest het een enkel duikerpunt en tekent het een klein substroomgebied af (zelfs kleiner dan het catchment polygon). Wanneer ik Watershed Delineation gebruik, blijft het gewoon wisselen tussen "droping id" naar "processed 0 features" naar "final selection" naar "sampling" naar "100%" en terug. Het wordt nooit voltooid, en dit draait al meer dan drie uur zonder resultaat.
Weet iemand een oplossing, zodat ik een heel stroomgebied kan krijgen, dat het merendeel van de catchments omvat, maar ten minste de hoofdstroom? Moet ik een grotere celgrootte definiëren voor een nieuwe stroomverbinding en dan het stroomgebied daarvan afbakenen? Ik moet er gewoon zeker van zijn dat alle mogelijke stroming de duikers binnenkomt, en ik wil het potentiële gebied niet beperken door een te grote stroomlijn te maken.