Hallo @GinaO_Neil en WIM-gebruikers! Ik gebruik de nieuwste versie van de archydro (3.0.50) WIM-tools op groundtruth-gegevens die multi-classed zijn. Bij het uitvoeren van de Preprocess Ground Truth Data vink ik de optie "features represent more than one target class" aan en haal ik het vinkje weg bij de optie "class of areas outside of the ground truth features is known". De verwerkte wetlands verschijnen zoals verwacht met dataklassen 0 en 1 en tonen geen data voor de gebieden buiten mijn groundtruth-gegevens.<\/P>
Dit zijn de groundtruth wetlands features (gesymboliseerd per klasse)<\/P>
<\/span><\/P>Zo zien ze eruit na preprocessing<\/P>
<\/span><\/P>De trainingsraster ziet er ook goed uit<\/P>
<\/span><\/P>Ik loop later in de workflow echter tegen problemen aan - het lijkt erop dat de klasse 0 van de raster wordt samengevoegd met het no data-gedeelte van de extents, dus mijn uiteindelijke voorspellingen hebben klassen 0 en 1, maar de klasse 0 lijkt zowel de daadwerkelijke klasse 0 van data ALS de no data gebieden te weerspiegelen. Zodra ik het model heb getraind en mijn samengestelde raster heb gebouwd, ziet mijn voorspelling er als volgt uit<\/P>
<\/span><\/P>Het voorspelt wat ik zou verwachten dat de klasse 1 eruitziet, maar de locaties van klasse 0 lijken samen te vallen met de no data gebieden van de groundtruth. Mis ik ergens een instelling of sla ik een stap over? <\/P>Bedankt!
<\/P>