Hallo allemaal.<\/P>
Wat is de beste werkstroom voor het classificeren van lidar-puntenwolken? Wanneer ik uitpak naar LAS en, in ArcPro 3, een LASD maak en vervolgens statistieken uitvoer, krijg ik Ground, niet toegewezen en misschien torens of iets anders, maar geen vegetatiehoogtes of gebouwen. Moet ik eerst gebouwcontouren maken en dan de rest classificeren op hoogte? Is de Ground-tool beter dan of anders dan hoe Ground wordt gemaakt bij het berekenen van statistieken en moet ik gewoon alles opnieuw classificeren naar niet toegewezen en dan één classificatietype-tool tegelijk gebruiken? <\/P>
Ik wil uiteindelijk de dichtheid van veg voor verschillende hoogteklassen schatten en exporteren naar een raster. Hoe elimineer ik meervoudige bemonstering van aangrenzende vluchtlijnen? Ik weet dat er een tool voor is en dat het tegelen vereist. Waar zou dat in een werkstroom passen. Dus:<\/SPAN><\/P>LASD ==> Elimineren overlappende vluchtlijnen\/oversampling (??) ==> Classificeer Ground ==> Classificeer gebouwcontouren (??) ==> classificeer gebouwen (??) ==> classificeer op hoogte voor vegetatie.<\/SPAN><\/P>Of kunnen contouren & gebouwen na veg worden gedaan.<\/SPAN><\/P>Ik heb met succes DEM, DSM en nDSM afgeleid. Hoe zouden die het beste in het bovenstaande passen voor analyse en\/of classificatie, als dat al zo is.<\/P>Is LASTools hier beter voor?<\/P>Oké. Hopelijk is dat enigszins duidelijk. Ik heb op het web gezocht naar een beginnerswerkstroom maar vind alleen stukjes en beetjes en natuurlijk werkt in zulke demo's alles altijd -- wat meestal niet mijn ervaring is zonder veel worstelen. Ik waardeer alle begeleiding die mensen me kunnen geven!<\/P>Bedankt!<\/P>George<\/P>