Ik probeer de gemiddelde reistijd te berekenen van een reeks oorsprongen naar een reeks bestemmingen over een tijdsvenster en de resultaten weer te geven. Dit is heel vergelijkbaar met het maken van een isochroonkaart voor meerdere bestemmingen, maar ik wil graag de gemiddelde reistijd per minuut over een tijdsvenster kunnen tonen.<\/P>
Dit is de workflow die ik momenteel gebruik:<\/P>
- Maak een raster van cellen die het studiegebied beslaan (met behulp van 'Generate Tessellation') om te gebruiken als oorsprong invoer<\/LI>
- Maak een feature class met punten die een reeks bestemmingen vertegenwoordigen waar ik de tijd naartoe wil berekenen, om te gebruiken als bestemming invoer<\/LI>
- Voer de tool 'Calculate Travel Time Statistics (OD Cost Matrix)' uit met het raster van cellen als oorsprongen en de feature class van bestemmingspunten als bestemmingen - dit levert een .csv<\/U>-bestand op met de gemiddelde cost matrix<\/LI>Vanwege de beperking bij het maken van een one-to-many join met de Add Join tool, kan ik mijn oorsprongsraster niet koppelen aan deze OD Matrix tabel (aangezien je alleen een many-to-one join kunt doen, worden niet alle bestemmingsrijen in de tabel vastgelegd). Mijn oplossing is om het OD Matrix .csv-bestand om te zetten in een Geodatabase Table met 'Table to Table', en vervolgens 'Make Query Table' te gebruiken met het oorsprongsbestand en het nieuwe OD matrix bestand als invoer, waarbij ik de where-clausule maak zodat alleen rijen met overeenkomende Origin OID worden opgenomen.<\/LI><\/UL>Dit werkt prima, maar het is niet echt mooi of gemakkelijk meerdere keren te repliceren. Ik heb geprobeerd een model te maken met ModelBuilder om een tool te creëren die deze workflow uitvoert, maar ik loop tegen problemen aan bij het gebruik van het .csv-bestand van de OD Cost Matrix tool als invoer voor de 'Table to Table' tool in ModelBuilder.<\/P>Is er een eenvoudigere workflow die ik kan gebruiken om deze taak uit te voeren, of een andere oplossing om een one-to-many join uit te voeren tussen de oorsprongen en de OD Matrix tabel met meerdere bestemmingen?<\/P>