Dit is gerelateerd aan Realigning route confuses Attribute Rules - Esri Community en heeft waarschijnlijk dezelfde onderliggende oorzaak, maar ik plaats het ook omdat het een eenvoudiger voorbeeld is.<\/P>
Ik gebruik ArcGIS Pro 3.0.2, ArcGIS Enterprise 11 en de Location Referencing-licentie die bij ArcGIS Roads and Highways wordt geleverd. Het probleem dat ik hier beschrijf is echter ook reproduceerbaar bij het testen met een File Geodatabase in plaats van ArcGIS Enterprise.<\/P>
Wanneer ik Create Route gebruik, vult het correct een veld genaamd Length (en 10 andere velden die nodig zijn om aan de bedrijfsvereisten te voldoen) met een waarde van 577m in met behulp van een Attribute Rule.<\/P>
<\/span><\/P> <\/P>
<\/span><\/P>Echter, wanneer ik het met nog eens 438m verleng, blijft de waarde in het Length-veld hetzelfde als de oorspronkelijke route.<\/P>
<\/span><\/P> <\/P>
<\/span><\/P>Het lijkt erop dat wanneer de nieuwe (verlengde) route wordt ingevoegd/gemaakt, ofwel de Attribute Rules niet worden uitgevoerd, of ze worden uitgevoerd en vervolgens worden de oorspronkelijke waarden er weer overheen gekopieerd.<\/P>Moet mijn Length-veld worden ingesteld door Attribute Rules wanneer Extend Route wordt uitgevoerd? <\/P>Dit zijn de Arcade-expressies die ik gebruik voor mijn Attribute Rules voor START_M, END_M en Length respectievelijk:<\/P> <\/P> <\/P> <\/P> <\/P>return Geometry($feature).paths[0][0].m;<\/code><\/pre>return Geometry($feature).paths[-1][-1].m;<\/code><\/pre>return $feature.END_M - $feature.START_M;<\/code><\/pre> <\/P> <\/P> <\/P> <\/P> <\/P> <\/P> <\/P>