Hallo,
Ik heb moeite met het gebruik van de Training Samples Manager binnen de Imagery Classification Tools in ArcGIS Pro. Ik heb shapefiles gemaakt van gebieden die verschillende klassen vertegenwoordigen. Ik heb al ontdekt dat shapefiles die voor trainingsgegevens worden gebruikt velden moeten bevatten met de specifieke "classname" (tekst) en "classvalue" (integer) velden. Wanneer ik Training Samples Manager open, "New Schema" selecteer en vervolgens "Generate from Training Samples," kom ik terug bij het venster waarin de NLCD2011-klassen worden weergegeven, zonder enig bewijs van mijn shapefile-klassen. Blijkbaar is er iets gebeurd, hoewel ik niet weet wat, want als ik weg navigeer, wordt mij gevraagd of ik mijn nieuwe schema wil opslaan. In wezen kan ik niet uitvinden hoe ik door de workflow moet gaan om trainingsvoorbeelden uit een shapefile te laden, en ik kan geen details vinden op de ArcGIS Pro Documentation-pagina of Esri Training. Ik zou meer informatie over die functie op prijs stellen.
Julia