ArcGIS voor Power Automate wordt regelmatig bijgewerkt om nieuwe functies, verbeterde snelheid en bruikbaarheid, en bugfixes te bieden. De update 2022.1.6 is een kwaliteitsrelease. Prestatieverbeteringen en bugfixes zijn aangebracht voor de volgende functies. <\/P>
Deze release zal worden uitgerold tussen 29 augustus 2022 en 30 augustus 2022. Het kan tot 48 uur duren voordat deze in alle regio's is doorgevoerd (tot twee weken voor overheidsniveau-sites). <\/EM><\/P>Als u de wijzigingen niet ziet, moet u mogelijk uw cache wissen en uw webbrowser opnieuw starten om de wijzigingen in Power Automate te zien.<\/P>Zoals altijd horen we graag van u over eventuele verbeteringen of problemen waar u over wilt praten.<\/P>---<\/P>Creditverbruik<\/FONT><\/P>Er werd een bug geïdentificeerd in de ArcGIS voor Power Automate-connector bij het gebruik van de geoenrichment <\/EM>actie. Oorspronkelijk was er bij het maken van een flow met deze actie een verkeerde berekening van het aantal credits dat nodig was om de actie te voltooien.<\/P>Als voorbeeld gebruikt de volgende flow een adreskolom uit een SharePoint-lijst. In deze lijst staan vijf adressen. Ik heb een buffer van 30 minuten rijtijd rond elk van die adressen gemaakt en een variabele gekozen om te onderzoeken. <\/P>
<\/span><\/P> <\/P>Voor deze release waren er gevallen waarin het geoenrichment-proces de resultaten verkeerd berekende en daardoor te veel credits in rekening bracht bij de ArcGIS Online-organisatie.
<\/P>
<\/span><\/P>Creditverbruik in v2022.1.5.<\/FONT><\/EM><\/P> <\/P>
<\/span><\/P>Creditverbruik in v2022.1.6.<\/FONT><\/EM><\/P>We zullen het creditverbruik voor alle andere acties in onze connector nauwlettend in de gaten houden en indien nodig correcties aanbrengen als we iets buitengewoons zien. <\/P> <\/P>Een feature layer maken vanuit een SharePoint-lijst<\/FONT><\/P>In ArcGIS voor Power Automate kunt u een feature layer maken vanuit een breed scala aan bronnen. Een van de meest voorkomende databronnen in het Microsoft-ecosysteem is SharePoint. Onlangs was er een wijziging in SharePoint die de namen van kolommen onder de motorkap van een SharePoint-lijst veranderde. Deze wijzigingen lijken van toepassing te zijn op lijsten die zijn gemaakt vanuit een Excel-tabel.
Als voorbeeld hieronder een lijst die ik heb gemaakt vanuit een Excel-bestand. Ik heb voor elke kolom een naam; Adres, Variabele. <\/P>
<\/span><\/P>Echter, wanneer ik kijk bij de lijstinstellingen, <\/EM>zie ik dat de velden iets heel anders heten; Titel, field_2. Dit zie ik aan het einde van de URL. <\/P>
<\/span>Field=Title
<\/EM><\/P>
<\/span>Field=field_2<\/EM><\/P>Dit veroorzaakte ongewenst gedrag in onze connector bij het zoeken naar een kolom met de naam "Variabele". Dit was goed merkbaar bij het proberen een feature layer te maken vanuit een SharePoint-lijst. We hebben dit probleem nu opgelost. U kunt nu de namen van de velden uit een SharePoint-lijst gebruiken en de flow zal slagen.

Een feature layer maken met deze methode in v2022.1.5.

Een feature layer maken met deze methode in v2022.1.6.
----
Terwijl we blijven werken aan de uniforme ervaring over alle ArcGIS voor Microsoft 365 visuals, horen we graag uw feedback, of het nu een idee is of als er iets kapot is. Open communicatie over de visual en hoe we kunnen verbeteren houdt ons vooruitgaan en effent het pad voor GIS in het Microsoft 365 ecosysteem.