In de ArcGIS voor Sharepoint 2022.2 release kunnen gebruikers ook Sharepoint-lijsten of documentbibliotheken toevoegen die geometrie bevatten in Esri JSON-formaat.
Wat is een Esri JSON-formaat?<\/STRONG>
Esri-JSON codeert zowel geometrie als feature-informatie in objecten. Geldige geometrietypen zijn punten, polylijnen, polygonen, enveloppen en multi-punten.
Hoe krijg ik de gegevens in Esri JSON-formaat?<\/STRONG>
Stel dat ik een ArcGIS Online feature layer heb en ik wil de gegevens exporteren naar een Sharepoint-lijst.
Ik kan een flow instellen in Power Automate met behulp van Esri's 22Get data from feature layer22 connector en de gegevens exporteren naar een Sharepoint-lijst.
Voor het onderstaande voorbeeld maak ik een lege lijst in Sharepoint met twee kolommen, de 22Office Name22 kolom die wordt gevuld met de 22Office Name22 en een tweede kolom 22Shape22 (kolomtype: Meerdere tekstregels) die wordt gevuld met de geometrie in Esri JSON-formaat.<\/P>Opmerking: Bij het maken van een kolom in een Sharepoint-lijst om de geometrie in Esri JSON-formaat te bevatten, gebruik dan 22Meerdere tekstregels22 als kolomtype.<\/P><\/TD><\/TR><\/TBODY><\/TABLE>
Bij het gebruik van de 22Get data from feature layer22 ArcGIS-connector in Power Automate kan ik feature layers kiezen die zijn opgeslagen in mijn ArcGIS Online organisatie om de geometrie te extraheren in Esri JSON-formaat (kies uitvoerformaat 22JSON22) en selecteer 22Ja22 voor de parameter 22Return Geometry22. Voor de feature layer die in het onderstaande voorbeeld wordt gebruikt, kan ik zien dat de geometrie is opgeslagen in Esri JSON-formaat vanuit de metadata van de laag. Ik kan nu het shape-veld extraheren en exporteren naar een Sharepoint-lijst die later kan worden toegevoegd aan het kaartwebonderdeel op een Sharepoint-pagina.
De onderstaande schermopname toont stap voor stap hoe je de Power Automate-flow instelt en de geometrie exporteert in Esri JSON-formaat naar een Sharepoint-lijst.<\/P> <\/P>https:\/\/players.brightcove.net\/6161463677001\/default_default\/index.html?videoId=6310610323112