Ik heb spoorwegvereisten om:
- routes langs een Lijn te modelleren als één Route per "kilometer" waarbij elke "kilometer" tot, gelijk aan of meer dan 1.000 meter lang kan zijn (maar in de praktijk lijkt het nooit meer dan ongeveer 1.500 meter te zijn). Ik noem deze KM Routes en modelleer reeksen ervan als Lijnen.
- passeersporen te creëren die kunnen beginnen in één KM Route en eindigen in een andere KM Route, mogelijk enkele kilometers verderop.
Op de onderstaande afbeelding zie je het einde van de 17KM route, de hele 18KM route en het begin van de 19KM route. Vervolgens heb ik in de Centerline feature class een passeerspoor geschetst dat ik wil maken van 500m langs de 17KM route tot 500m langs de 19KM route. Dit doe ik met de Split constructiemethode voor polylijnen zodat er kruispunten worden gemaakt waardoor uiteinden ontstaan die ik kan selecteren en verwijderen.

In de volgende afbeelding sta ik op het punt om op Uitvoeren te klikken om een nieuwe route te maken op de bijgesneden nieuwe Centerline:

Dat werkt prima om dit te creëren:

Nu is de bedrijfsregel dat de nieuwe route (die ik TEST_9999KM heb genoemd) moet worden opgesplitst in 3 KM Routes:
- TEST_0017KM die begint bij 500m en loopt tot 1.000m langs TEST_9999KM
- TEST_0018KM die begint bij 1.000m en loopt tot 2.000m langs TEST_9999KM
- TEST_0019KM die begint bij 2.000m en loopt tot het einde van TEST_9999KM
Ik denk dat ik dit zou moeten kunnen doen met Reassign in de Routes groep van het Location Referencing linttabblad, dus ik probeer eerst TEST_0017KM (met een ingangsdatum van morgen):

Echter, wanneer ik op Volgende en Uitvoeren klik, krijg ik een foutmelding "Reassign Route failed unexpectedly."
Waarom is dat?

Let op dat de velden onder de foutmelding op de laatste afbeelding velden zijn die ik heb toegevoegd aan de LRSNetwork feature class nadat ik deze had aangemaakt.