Hallo, ik ben een GIS-technicus bij een groot waterbedrijf en ben verantwoordelijk voor het bewerken van hun middelen en operaties in GIS. Ik ben momenteel bezig met het tekenen van klantenservicelijnen van waterleidingen naar klantpunten, en ik vroeg me af of er een manier is om de tekst uit een veld in de nieuw gegenereerde servicelijn automatisch over te zetten naar het klantpunt zelf. In feite wordt er telkens wanneer ik een nieuwe servicelijn maak, automatisch een ID gegenereerd, maar ik moet die nieuwe ID vervolgens kopiëren naar een veld in het klantpunt voor servicelijn-ID's. Dit is misschien een lange weg, maar is er een manier om dit proces te automatiseren via een script in Arcade of Python?
Ik wil dus weten of het mogelijk is om het servicelijnveld in de attributentabel van het klantpunt automatisch in te vullen nadat ik de servicelijnpolygon aan dat klantpunt heb vastgeklikt. Ik maak honderden van deze tekeningen per dag, dus als ik het kopiëren kan overslaan, zou dat me veel tijd besparen en mijn gemoedsrust wat helpen. Dank u wel!