Hallo allemaal!
<\/P>
Mijn leraar gaf me een individuele opdracht. Stel je voor dat je meerdere dataframes (databases) hebt. Elk van hen slaat verschillende lijnlagen op, die veel lijnen van verschillende lengtes bevatten.<\/P>
Hij vertelde me om een C#-tool te ontwikkelen die in elk van de dataframes (stel dat we drie dataframes hadden) de maximale lijn in lengte zou vinden (in de vorm van een bericht), en vervolgens de minimale lijn uit deze drie maximale lijnen weergeeft. Dat wil zeggen, ik moet me baseren op de parameter SHAPE_Length in de tabel.<\/P>
Ik weet niet hoe ik hierin moet slagen. Ik heb een aantal vragen en ik zou heel dankbaar zijn als jullie me konden helpen!<\/P>
1. Kan ik verbinding maken met de database met behulp van TextBox? Bijvoorbeeld zoiets als:<\/P>
dbconnect.OpenWorkspace("" + TextBox1.ToString());<\/P>
Sorry, ik ben hier echt slecht in.<\/P>
2. Met deze code kan ik alleen verbinding maken met één attributentabel met lijnen:<\/P>
IFeatureClass pFeatureClass = dbconnect.OpenFeatureClass("my_lines");<\/P>
<\/P>
Wat als ik meerdere lijnlagen in mijn database heb? En het is vereist om naar elk te verwijzen, en onder meerdere één maximale lijn te vinden. Het is jammer dat er geen ALGEMENE attributentabel is die gegevens van alle lagen bevat. Is het mogelijk om helemaal zonder deze regel code te doen? Is er een methode om lijnlagen in mijn database te vinden?<\/P>
<\/P>
3. Hoe vind je de maximale lijn met een query. Ik heb bijna alles geprobeerd. Bijvoorbeeld:<\/P>
pQueryfilter.WhereClause = "SHAPE_Length" "=MAX";<\/P>
Maar het werkt niet:(<\/P>
4. De resultaten van mijn queries uit elk dataframe moeten worden opgeslagen in variabelen. Vervolgens worden ze vergeleken en wordt de minimale lijn daartussen gevonden. Hoe implementeer ik dat?<\/P>
Sorry voor het enorme aantal vragen. Ik voeg hieronder een screenshot van de tool toe.<\/P>
<\/span><\/P> <\/P>