Hallo allemaal,
Ik heb met succes een Power BI desktopproject opgezet met meerdere pagina's die linken naar AGOL. Toen begon plotseling op 18 maart (moet de datum betekenisvol zijn) het bestaande project een leeg blad weer te geven met een melding 'Toegang tot deze inhoud vereist toestemming. Log hieronder in, of neem contact op met de eigenaar van de inhoud voor toegang. Meer informatie. Verbinden met ArcGIS' - klikken op 'Verbinden met ArcGIS' brengt het inlogscherm niet tevoorschijn (en veroorzaakt ook geen andere actie).
Als ik een nieuwe pagina binnen het project start en probeer toegang te krijgen tot ArcGIS Maps for Power BI, word ik gevraagd om in te loggen bij ArcGIS Online, maar de knop 'Inloggen' toont ook niet de inlogvelden. Je kunt alleen Excel-gegevens toevoegen, die worden weergegeven tegen een Esri-basemap - dat is alles.
Het starten van een nieuw Power BI-project heeft exact hetzelfde probleem - alleen Excel-gegevens kunnen worden weergegeven met een Esri-basemap - de verbindingsknoppen tonen GEEN inlogvelden.
Ik heb de 3 verschillende caches in de Power BI-opties geleegd (Data, Q&A en Folded Artifacts) - maar dit heeft geen effect op de situatie.
Ik heb een diagnostisch bestand van Power BI desktop bijgevoegd.
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!
Dank je wel