Als lid van een grote organisatie, wanneer we nieuwe licenties of abonnementen aanschaffen, zijn de rollen van beheerder, gebruiker en inkoopagent drie verschillende personen. Als een centraal GIS-kantoor beheren we meerdere accounts, en ik ben de primaire contactpersoon voor al deze accounts. Een agentschap doet een aankoop voor een nieuwe gebruiker, en op dit moment is de enige manier waarop ik kan zien wanneer een aankoop is voltooid, door periodiek myEsri te bezoeken en te letten op nieuwe transacties. Dit is nogal onhandig en er moet een betere manier zijn om dit af te handelen.
Wat nuttig zou zijn, is een optie om een e-mail te genereren voor bepaalde activiteiten, zoals nieuwe aankopen die plaatsvinden via myEsri. Op die manier zou ik niet alleen weten wanneer nieuwe accounts en abonnementen beschikbaar zijn, maar ook kunnen zien wanneer ons onderhoud volledig is betaald. Ik ontvang meldingen wanneer rekeningen verschuldigd zijn, waarom dan niet ook wanneer ze betaald zijn?
Momenteel geloof ik dat meldingen naar de gebruiker of de koper gaan, maar ik zie of hoor hier nooit iets over, omdat zij aannemen dat het GIS-kantoor zeker ook wordt geïnformeerd. Dat betekent dat wij dagelijks, soms twee keer per dag myEsri moeten bezoeken om naar de data van recente transacties te kijken.