<\/HEAD>
Hallo allemaal,<\/SPAN><\/P><\/SPAN><\/P>Ik vroeg me af of iemand de geldigheid van mijn aanpak kan bevestigen.<\/SPAN> <\/SPAN><\/SPAN><\/P><\/SPAN><\/P>Ik voer een terreinvoorbewerking uit met behulp van een raw DEM en een feature class voor bekende beken (die ik zal inbranden via DEM reconditioning). <\/SPAN><\/SPAN><\/P><\/SPAN><\/P>Mijn DEM raster heeft waarden (ongeveer 0 meter) voor locaties die overeenkomen met de zee. De meeste van mijn beken (in mijn stream feature class) "verlaten" de DEM, maar verschillende individuele beken eindigen in de zee. Ik dacht eraan om een zee-polygon naar raster te converteren en dit uit mijn raw DEM te verwijderen. Op deze manier zorg ik ervoor dat alle beken het raster zullen verlaten (en niet opnieuw worden gevuld na het inbranden). Daarna kan ik 1 coastal7 catchments toevoegen aan het einde van de terreinvoorbewerking, wat ontbrekende catchments zal toevoegen die niet geassocieerd zijn met gemodelleerde beken. <\/SPAN><\/P><\/P> Dit lijkt mij logischer dan de zee te behandelen als een sink7 (en eigenlijk een sink-structuur voor de zee te creëren). Heeft iemand opmerkingen over deze aanpak en klinkt het redelijk?<\/P><\/P>Hartelijk dank voor de hulp.<\/P><\/P>Alex.<\/P> <\/SPAN><\/SPAN><\/P><\/BODY><\/HTML>