Hallo,
Sinds de nieuwste ARCGIS update voor PowerBI die in de afgelopen maand is uitgebracht, word ik geplaagd door een reeks bugs die het onbruikbaar maken voor praktisch gebruik in rapportages.
Ter informatie: ik gebruik momenteel PowerBI 2.97.921.0 64-bit (september 2021), ik heb ook mijn caches geleegd in het optiesmenu>gegevens laden gebied omdat ik ergens anders op het forum heb gezien dat dit mogelijk een oplossing kan zijn.
Het eerste probleem en waarschijnlijk het meest significante is dat de kaart de door jou geselecteerde instellingen vergeet.
Dit betreft de locatie type pagina:

- als ik interacteer met slicers in het rapport om de postcodes op de kaart te wijzigen, schakelt de matching van exacte overeenkomst naar dichtstbijzijnde, en soms schakelt het zelfs van het tonen van grenzen naar punten!
- het plaagt me dan met deze waarschuwing om de nauwkeurigheid terug te zetten naar exacte overeenkomst!

Beïnvloedt ook de symbologie pagina
- opnieuw kan filteren met de slicer ervoor zorgen dat de kleurverloop niet correct wordt bijgewerkt (postcodes worden als anders gekleurd ondanks een geldige waarde)
- de kleurverloop schaal kan omkeren
- de kleurverloop kan volledig teruggezet worden naar de standaard oranje kleuren
- de geselecteerde methode kan terugvallen op natuurlijke breuk, zelfs als ik gelijke intervallen heb geselecteerd
- symboolstijl kan resetten - als ik het instel met zwarte semi-transparante randen kan het terugzetten naar witte randen met 100% dekking
De nieuw toegevoegde labels functie kan ook resetten en verdwijnen bij filteren met de slicer.
De tooltip behoudt de opmaak die is ingesteld voor measures in PowerBI niet (bijv. percentages worden weergegeven als decimale getallen):

Ik moet ook vermelden dat het vernieuwen van het PowerBI werkboek al deze bovengenoemde problemen kan veroorzaken.
Is het überhaupt mogelijk om deze update terug te draaien, of op zijn minst een andere tak van de arcgis kaarten te hebben waar je de legacy versie op PowerBI kunt gebruiken? Deze update maakt een groot deel van onze belangrijke rapporten nutteloos.
Ik hoor graag eventuele updates.
Ik heb een voorbeeld PowerBI werkboek opgezet waarin ik bovenstaande problemen heb kunnen reproduceren - ik deel het graag maar het forum staat niet toe dat ik PowerBI bestanden upload naar berichten.
Nogmaals, ik stuur het graag per e-mail als een support medewerker het nodig heeft.