Op zoek naar advies over de beste hot spot-toolparameters om waterleidingbreuken te analyseren. Ik exporteer breukgegevens uit ons AMS en los vervolgens de tabel op basis van onze unieke Id voor onze waterleidingen op, zodat ik 1 rij krijg voor elk leidingsegment, met een kolom die een somwaarde van breuken bevat. Daarna koppel ik dat aan de waterleidingen.<\/P>
Vanaf daar gebruik ik ofwel de lijnen, of een puntfunctie gemaakt van lijncentroïden voor visualisatie. <\/P>
Ik heb de hot spot-tools door de jaren heen een beetje gebruikt, maar eerlijk gezegd is het voor mij een mysterie hoe ze precies werken. Vooral met betrekking tot welke ruimtelijke relatie methode het meest logisch zou zijn voor het bekijken van waterleidingbreuken.<\/P>
Het probleem met het bekijken van breukgegevens is dat de breuken op één hoofdleiding misschien geen invloed hebben op de breuken op een hoofdleiding die net de volgende straat verderop ligt. Het kan zijn dat hoofdleiding A veel breuken heeft omdat hij oud is, en hoofdleiding B veel breuken heeft vanwege het materiaal. <\/P>
In principe wil ik probleemwijken identificeren, gebruikmakend van de totale som van breukgegevens die we hebben. We doen dit nu op basis van de lijnsegmenten, maar ik zou graag iets willen doen dat ons meer geaggregeerde resultaten geeft en niet het gevoel geeft dat ik het zo maar doe.<\/P>
Iemand in de water utilities sector die advies heeft? Dank je.<\/P>