Als u gehoste feature services deelt, eventueel met child services zoals Map Tile, WFS en OGC services, en uw brongegevens regelmatig veranderen, wilt u het vernieuwen van servicegegevens automatiseren zonder dat itemidentificatie of metadata-elementen worden verbroken zodat de kaarten en apps van uw klanten blijven werken. Deze blog laat zien hoe - met behulp van ArcGIS Data Interoperability.<\/P>
Eerst de verplichte kaart van ons studiegebied en gegevens, straatadressen in Noorwegen<\/A>:<\/P>Adressen in Oslo<\/span><\/span><\/P>Om het duidelijk te maken zal ik het scenario herhalen.<\/P>U deelt een gehoste feature service die mogelijk groot is<\/LI>U kunt services delen die zijn gepubliceerd vanuit de gehoste feature service<\/LI>De brongegevens worden mogelijk niet beheerd in ArcGIS<\/LI>De brongegevens veranderen regelmatig en u wilt de wijzigingen toepassen op de service(s)<\/LI>U wilt niet dat Portal- of Online-itemidentificaties veranderen wanneer u de gegevens vernieuwt<\/LI>U wilt dit onderhoud automatiseren met minimale downtime<\/LI>U wilt geen code schrijven<\/LI><\/UL>Het is algemeen bekend dat Data Interoperability datasetwijzigingen kan detecteren en deze kan toepassen op een publicatiekopie van de gegevens. Dit werkt goed en maakt nul downtime mogelijk als u wijzigingen incrementeel naar een feature service schrijft. Echter, wanneer u te maken heeft met miljoenen features kan dit tijdrovend zijn, zowel om de originele als herziene datasets te lezen als om de wijzigingstransacties te schrijven. Het loopt ook het risico netwerkproblemen tegen te komen tijdens zeer lange transacties.<\/P>We hebben een optie nodig die gewoon servicegegevens efficiënt en snel vervangt. Dit kan worden gedaan door een file geodatabase-kopie van de brongegevens op uw Portal of Online te onderhouden en servicegegevens te vervangen met behulp van een truncate<\/A>- en append <\/A>workflow.<\/P>Hier is het Data Interoperability-gereedschap dat het patroon laat zien.<\/P>Workbench<\/span><\/span><\/P>De blauwe bladwijzer is welke ETL u ook nodig heeft om uw gegevens in definitieve vorm te krijgen, in mijn geval download ik wat data, doe wat deduplicatie en maak een paar aanpassingen aan velden.<\/P>De lichtgroene bladwijzer is waar ik de gegevens schrijf naar een gezipte file geodatabase en een file geodatabase-item in Online overschrijf. De beige bladwijzer is waar ik mijn doel-featurelaag truncaat.<\/P>De heldergroene bladwijzer is de laatste stap waar ik de append-functie aanroep die leest van het file geodatabase-item en schrijft naar de doel-featurelaag.<\/P>Heel eenvoudig toch!<\/P>Voor ongeveer 2,7 miljoen straatadresfeatures duurt de hele taak, inclusief wachten tot de asynchrone append-operatie voltooid is, vanaf mijn thuisnetwerk ongeveer een uur.<\/P>Maar wacht, er is meer! Ik heb Map Tile-, WFS- en OGC-services gepubliceerd vanuit mijn doel-featureservice, hier is alles in mijn Online projectmap:<\/P>Services<\/span><\/span><\/P> <\/P>De caches voor elke child service nemen een paar extra minuten om te vernieuwen maar het proces is automatisch (Vector Tile-services hebben een handmatige cache-herbouw nodig vanaf de iteminstellingenpagina).<\/P>Als ik dit voor een productieomgeving zou doen, zou ik de verwerking verplaatsen naar een Enterprise-server zoals deze eerdere blog<\/A> beschrijft en de taak plannen om 's nachts op een geschikt interval uit te voeren.<\/P>Dus daar heeft u het, geautomatiseerde, efficiënte bulkvernieuwing van gehoste feature services en hun afgeleide producten. Het gereedschap dat ik beschrijf zit in de blogdownload, veel plezier!<\/P>Opmerking voor Enterprise-gebruikers:<\/STRONG> Momenteel ondersteunt ArcGIS Enterprise geen file geodatabase (filegdb) als append-formaat, u moet shapefile gebruiken (of Excel of CSV als u met tabellen werkt). Om shapefiles toe te voegen moet u waarschijnlijk een fieldMappings-dictionary specificeren in de layerMappings-parameter om veldnamen in uw shapefile te koppelen aan de doel-featureservice.<\/P>
Adressen in Oslo<\/span><\/span><\/P>Om het duidelijk te maken zal ik het scenario herhalen.<\/P>U deelt een gehoste feature service die mogelijk groot is<\/LI>U kunt services delen die zijn gepubliceerd vanuit de gehoste feature service<\/LI>De brongegevens worden mogelijk niet beheerd in ArcGIS<\/LI>De brongegevens veranderen regelmatig en u wilt de wijzigingen toepassen op de service(s)<\/LI>U wilt niet dat Portal- of Online-itemidentificaties veranderen wanneer u de gegevens vernieuwt<\/LI>U wilt dit onderhoud automatiseren met minimale downtime<\/LI>U wilt geen code schrijven<\/LI><\/UL>Het is algemeen bekend dat Data Interoperability datasetwijzigingen kan detecteren en deze kan toepassen op een publicatiekopie van de gegevens. Dit werkt goed en maakt nul downtime mogelijk als u wijzigingen incrementeel naar een feature service schrijft. Echter, wanneer u te maken heeft met miljoenen features kan dit tijdrovend zijn, zowel om de originele als herziene datasets te lezen als om de wijzigingstransacties te schrijven. Het loopt ook het risico netwerkproblemen tegen te komen tijdens zeer lange transacties.<\/P>We hebben een optie nodig die gewoon servicegegevens efficiënt en snel vervangt. Dit kan worden gedaan door een file geodatabase-kopie van de brongegevens op uw Portal of Online te onderhouden en servicegegevens te vervangen met behulp van een
Hier is het Data Interoperability-gereedschap dat het patroon laat zien.<\/P>
Workbench<\/span><\/span><\/P>De blauwe bladwijzer is welke ETL u ook nodig heeft om uw gegevens in definitieve vorm te krijgen, in mijn geval download ik wat data, doe wat deduplicatie en maak een paar aanpassingen aan velden.<\/P>De lichtgroene bladwijzer is waar ik de gegevens schrijf naar een gezipte file geodatabase en een file geodatabase-item in Online overschrijf. De beige bladwijzer is waar ik mijn doel-featurelaag truncaat.<\/P>De heldergroene bladwijzer is de laatste stap waar ik de append-functie aanroep die leest van het file geodatabase-item en schrijft naar de doel-featurelaag.<\/P>Heel eenvoudig toch!<\/P>Voor ongeveer 2,7 miljoen straatadresfeatures duurt de hele taak, inclusief wachten tot de asynchrone append-operatie voltooid is, vanaf mijn thuisnetwerk ongeveer een uur.<\/P>Maar wacht, er is meer! Ik heb Map Tile-, WFS- en OGC-services gepubliceerd vanuit mijn doel-featureservice, hier is alles in mijn Online projectmap:<\/P>Services<\/span><\/span><\/P> <\/P>De caches voor elke child service nemen een paar extra minuten om te vernieuwen maar het proces is automatisch (Vector Tile-services hebben een handmatige cache-herbouw nodig vanaf de iteminstellingenpagina).<\/P>Als ik dit voor een productieomgeving zou doen, zou ik de verwerking verplaatsen naar een Enterprise-server zoals
Dus daar heeft u het, geautomatiseerde, efficiënte bulkvernieuwing van gehoste feature services en hun afgeleide producten. Het gereedschap dat ik beschrijf zit in de blogdownload, veel plezier!<\/P>
Opmerking voor Enterprise-gebruikers:<\/STRONG> Momenteel ondersteunt ArcGIS Enterprise geen file geodatabase (filegdb) als append-formaat, u moet shapefile gebruiken (of Excel of CSV als u met tabellen werkt). Om shapefiles toe te voegen moet u waarschijnlijk een fieldMappings-dictionary specificeren in de layerMappings-parameter om veldnamen in uw shapefile te koppelen aan de doel-featureservice.<\/P>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.