Onze organisatie heeft de afgelopen weken Site Scan getest en is onder de indruk van de mogelijkheden.<\/P>
We ondervinden echter enkele problemen met onze Inspire 2 die faalt bij de preflight checklist. Soms doorloopt hij de checklist zonder problemen en begint de missie, andere keren blijft hij hangen bij een van de checklistitems en geeft uiteindelijk een foutmelding of time-out. Er is geen duidelijke reden te ontdekken waarom het soms wel lukt en soms niet. Onze organisatie heeft nog een paar andere drones en controllers die zonder problemen door de preflight checklist kunnen gaan.<\/P>
Het lijkt mij een communicatieprobleem tussen de controller en de iPad. De radioconnectiviteit is goed, en we kunnen DJI Ground Station Pro zonder problemen gebruiken. Het probleem lijkt specifiek te zijn bij het proberen te vliegen met een missie in Site Scan.<\/P>
Ik vond een instelling in DJI GO 4 waarmee de controller continu de iPad (of telefoon) kan opladen waarmee hij verbonden is. Vanmiddag heb ik deze optie ingeschakeld zodat de iPad continu stroom van de controller krijgt en kon zonder problemen door de preflight checklist heen komen. De connectiviteit tijdens de vlucht leek ook beter met zeer weinig vertraging in de videofeed van onze Zenmuse X4S camera. Ik weet niet zeker of het gerelateerd is, het kan puur toeval zijn, maar ik was benieuwd of iemand anders die Site Scan gebruikt en problemen heeft met het passeren van de preflight checklist, vooral met een Inspire 2, dit ook ervaart. <\/P>
Bedankt.<\/P>