Hallo iedereen,
Ik heb hulp nodig bij het maken van parallelle lijnen op basis van een attribuut.
Ik leg het beter uit: stel dat je een vorm hebt van lijnen, zoals straten, en we noemen ze TRENCHES.
Stel dat elke lijn een attribuut heeft dat aangeeft hoeveel kanalen (of vezelkabels) er in de grond liggen. Ik heb een manier nodig om een vorm te verkrijgen waarin alle kanalen zichtbaar zijn.
Ik heb handmatig geprobeerd om parallel te kopiëren, dus bijvoorbeeld als het aantal kanalen 3 was, selecteerde ik op attribuut alle lijnsegmenten met hoeveelheid 3 en kopieerde dan parallel 2. Dus 1 was de originele lijn + 2 gekopieerd = 3.
Wat ik wil verkrijgen is een nieuwe shapefile waarin je alle kanalen (of kabels) kunt zien.
In afbeelding 1 en afbeelding 2 kun je zien wat ik bedoel, maar dan gedaan in een FTTH planning Software. Ik vroeg me gewoon af of ArcGIS Pro iets soortgelijks kan doen?
Afbeelding 3 toont mijn poging door handmatig parallel te kopiëren op geselecteerd attribuut, maar het resultaat is niet wat ik verwachtte, en helaas kan Copy parallel niet worden toegevoegd aan een ModelBuilder.
Hartelijk dank