@MelindaMorang,
Goedemorgen en fijne vrijdag. Ik heb een zeer groot regionaal GTFS-bestand dat ik rechtstreeks heb verkregen van Washington Metropolitan Area Transit Authority (WMATA). Het is hetzelfde GTFS-bestand dat hun online reisplanner aandrijft. Het combineert alle regionale vervoersmaatschappijen in één groot GTFS-bestand.
Ik probeer een transitdekkingskaart te maken voor Montgomery County Maryland met behulp van de better bus buffers tool. Dit is eigenlijk een zeer belangrijke analyse omdat het deel uitmaakt van onze transportmonitoring-inspanningen. Na 3,5 dagen verwerking eindigde de "Preprocess Buffers" tool met een "Ongeldige Topologie" fout (zie hieronder). Kan dit een probleem zijn doordat het proces is uitgevoerd in een kaart met Maryland State Plane, maar de GTFS-stationlocaties worden weergegeven in Lat/Lon? Kan het een functie zijn van een station dat zich buiten de reikwijdte van mijn netwerk bevindt (ik heb OSM-gegevens gedownload en verwerkt voor de hele Washington/Baltimore DC-regio, dus de meeste stations zouden gedekt moeten zijn)? Ik heb alleen transitinformatie nodig voor binnen Montgomery County, dus ik dacht aan manieren om het GTFS-bestand bij te snijden zodat het alleen stops in Montgomery County bevat. Heeft u advies over deze mogelijke strategie? Bedankt voor uw hulp.
Stap 1 - Preprocess Buffers
=====================
Parameters
Uitvoermap C:\Users\Russell.Provost\OneDrive - The Maryland-National Capital Park and Planning Commission\Data\2020MAR\Transit\GTFSForBetterBusBuffers
Naam voor uitvoergeodatabase (gemaakt wanneer de tool wordt uitgevoerd) BetterBussBuffers
SQL-database van voorbewerkte GTFS-gegevens C:\Users\Russell.Provost\OneDrive - The Maryland-National Capital Park and Planning Commission\Data\2020MAR\Transit\GTFSForBetterBusBuffers\BetterBusBuffers.sql
Netwerkdataset C:\Users\Russell.Provost\OneDrive - The Maryland-National Capital Park and Planning Commission\Data\2020MAR\Transit\GTFSForBetterBusBuffers\Network.gdb\Network\TransitNetwork_ND
Impedantieattribuut (Kies er een die werkt voor voetgangers.) Lengte (Eenheden: mijlen)
Buffergrootte (in dezelfde eenheden als uw impedantieattribuut) 0,25
Netwerkbeperkingen (Kies degene die geschikt zijn voor voetgangers.)
Polygon trim (in meters) (Voer -1 in voor geen trim.) 20
=====================
Starttijd: donderdag 20 mei 2021 16:54:59
Een feature class van GTFS-stops maken...
Servicegebieden rond stops maken...
(Deze stap duurt even bij grote netwerken.)
Polygons herformatteren voor verdere analyse...
(Deze stap duurt even bij grote netwerken.)
Fout bij nabehandeling van polygons
Maken van BetterBusBuffers polygons mislukt.
Traceback (meest recente oproep laatst):
Bestand "<string>", regel 484, in execute
Bestand "C:\Users\Russell.Provost\OneDrive - The Maryland-National Capital Park and Planning Commission\Data\2020MAR\Transit\Tools\BetterBusBuffers_0.14.0.0\BBB_Polygons_Step1.py", regel 133, in runTool
arcpy.management.FeatureToPolygon(polygons, FlatPolys, clusTol, "", dummypoints)
Bestand "C:\Program Files\ArcGIS\Pro\Resources\ArcPy\arcpy\management.py", regel 4057, in FeatureToPolygon
raise e
Bestand "C:\Program Files\ArcGIS\Pro\Resources\ArcPy\arcpy\management.py", regel 4054, in FeatureToPolygon
retval = convertArcObjectToPythonObject(gp.FeatureToPolygon_management(*gp_fixargs((in_features, out_feature_class, cluster_tolerance, attributes, label_features), True)))
Bestand "C:\Program Files\ArcGIS\Pro\Resources\ArcPy\arcpy\geoprocessing\_base.py", regel 512, in <lambda>
return lambda *args: val(*gp_fixargs(args, True))
arcgisscripting.ExecuteError: ERROR 160196: Ongeldige Topologie
Uitvoeren van (FeatureToPolygon) mislukt.
Uitvoeren van (BBBPolygons_PreprocessBuffers) mislukt.
Mislukt op maandag 24 mei 2021 07:47:48 (Verstreken tijd: 86 uur 52 minuten 47 seconden)