<\/HEAD>
Hallo allemaal,<\/P>
<\/P>
Ik ben onlangs begonnen met een project waarbij een groot aantal polygonen, die bestemmingsaanvragen vertegenwoordigen, hervormd moeten worden. De polygonen zijn vaak gebaseerd op de grenzen van eigendommen en zijn door verschillende mensen over meerdere jaren getekend met uiteenlopende nauwkeurigheid, vaak met ontbrekende of extra vertices ten opzichte van de vectorbasemap waarop ze gebaseerd zijn.<\/P>
<\/P>
Ik moet deze polygonen zo hervormen dat ze perfect uitlijnen met de geometrie van de vectorbasemap en er geen gaten of overlappingen tussen zitten. Er liggen vaak meerdere polygonen bovenop elkaar en tot nu toe is het een tijdrovend proces geweest om ze individueel te selecteren en vertices toe te voegen of te verwijderen om ze uit te lijnen met de onderliggende geometrie.<\/P>
<\/P>
Ik ben een vrij beginnende ArcGIS-gebruiker en vraag me af of er een efficiëntere manier is om dit proces uit te voeren. Het opnieuw traceren van de grenzen werkt in sommige gevallen, maar omdat er meerdere polygonen met slechts licht verschillende vormen bovenop elkaar liggen, heb ik moeite om de basemap eronder te traceren zonder dat het traceergereedschap extra vertices oppikt die ik niet wil opnemen of afwijkt van de basislaag waarmee ik wil dat mijn polygonen overeenkomen.<\/P>
<\/P>
Als iemand advies heeft over hoe ik deze taak beter kan uitvoeren, zou dat zeer gewaardeerd worden.<\/P>
<\/P>
Hartelijk dank.<\/P><\/BODY><\/HTML>