Ik ben erg benieuwd naar hoe de community dit aanpakt. Wij splitsen doorgaans onze water-, afvalwater- en regenwaterleidingen bij constructies (d.w.z. fittingen, T-stukken, putten, kleppen, opvangbakken, enz.) wat lijkt de gebruikelijke methode in de industrie te zijn. We hebben altijd moeite gehad met het omgaan met veranderingen in leidingmateriaal (zelfs diameter) die zich tussen deze kenmerken voordoen. Dit gebeurt steeds vaker nu de bouwkosten stijgen en het vervangen van hele leidingtrajecten financieel onhaalbaar wordt. Onze leidingen veranderen in een lappendeken van verschillende materialen. Het is heel gebruikelijk om een leidingsegment te zien dat zowel uit beton als PVC bestaat tussen twee putten. We hebben geprobeerd om hoofdleidingen bij deze overgangen te splitsen en dit bij te houden in attributie, maar mensen vinden al die "spook" punten die geen constructie\kenmerk vertegenwoordigen niet prettig. Ik zou graag willen weten of het utility network hulpmiddelen of methoden heeft om dit aan te pakken (we hebben het nog niet geïmplementeerd - we gebruiken nog steeds geometric networks). De manier waarop ik het zou willen oplossen is door een soort lineair referentiesysteem per leidingtraject, zodat "events", of het nu materiaalveranderingen, diameterwijzigingen of zelfs verschillende project "footprints" zijn, kunnen worden gerefereerd zonder onze lineaire kenmerken te hoeven "snijden en hakken". Ideeën\advies iemand? Wat doen jullie om hier rekening mee te houden in jullie GIS?