Bekijk alstublieft het nieuwste landbouwwebinar, "ArcGIS Analytics for Agriculture", dat is opgenomen op 25 maart 2021.
Het toont de analytische mogelijkheden van ArcGIS om klimaatrisico's te identificeren en te beheren om zo de algehele gewasproductiviteit te verhogen en demonstreert:
- Hoe toegang te krijgen tot kant-en-klare landbouwgegevens voor analyse vanuit Esri’s ArcGIS Living Atlas
- Hoe interactieve & verkennende modellering te gebruiken om ‘risico’ voor gewasproductie te evalueren
- Gebruik van milieugegevens om een ‘risicoscore’ op te bouwen om landbouwgrond met het grootste risico te identificeren
Geselecteerde vragen en antwoorden uit de live sessie.
- Wat is de link naar Living Atlas?
- Ik heb ArcGIS Desktop 10.8.1. Is de in het webinar beschreven ArcGIS Pro-versie een upgrade van mijn programma?
- Als u onderhoud hebt, nee, Pro is inbegrepen. Anders zou u moeten upgraden.
- Kan de geschiktheidsmodelleur extra functies opnemen? Bijvoorbeeld het toevoegen van gewicht aan nabijheid tot kenmerken (bijv. afstand tot een beek), het uitsluiten van percelen van een bepaalde grootte, of het live genereren van een kost-oppervlak gebaseerd op nabijheid?
- Ja, de Suitability Modeler stelt u in staat het model te verkennen via queries door query-expressies te maken. Daarnaast kan het gewicht van modelinvoer worden aangepast via het geschiktheidstabblad van de Suitability Modeler.
- Is het mogelijk om plugins voor ArcGIS te schrijven? Wij ontwikkelen een precisielandbouwplatform en willen onze analytics via esri/arcgis distribueren.
- ArcGIS en specifiek ArcGIS Pro kunnen worden uitgebreid met behulp van de ArcGIS Pro SDK voor Microsoft .NET. U kunt add-ins en oplossingsconfiguraties ontwikkelen om een aangepaste Pro UI en gebruikerservaring voor uw organisatie of gebruikers te creëren. Neem alstublieft direct contact met ons op zodat wij u meer informatie kunnen geven over hoe verder te gaan.
- Is de Agriculture-indicator beschikbaar voor openbaar gebruik?
- De template is openbaar beschikbaar via de Living Atlas, maar wat we tijdens het webinar toonden was een configuratie specifiek voor verschillende landbouwspecifieke parameters. U kunt dus de template downloaden en uw eigen landbouwindicatoren configureren.
- Is er een geplande release van kant-en-klare deep learning-pakketten om verschillende gewastypen te detecteren vanuit sentinelbeelden of beelden met hogere resolutie? Bijvoorbeeld de pakketten die recentelijk zijn uitgebracht voor Landsat landbedekkingsclassificatie.
- We zijn voortdurend op zoek naar mogelijkheden om nieuwe deep learning-pakketten te ontwikkelen en deze inspanningen zijn sterk afhankelijk van de beschikbaarheid van beeldmateriaal en trainingsdata om de modellen te creëren. Daarom zoeken we altijd naar samenwerkingen met gebruikers die bereid zijn relevante data te delen. Neem contact op met etakow@esri.com als u de ontwikkeling van verschillende gewasdetectiemodellen wilt nastreven.
- Er is institutionele data zoals bodemtype, weerdata, drainage, maar hoe zit het met het standaardiseren van data van verschillende apparatuurbedrijven? Is er een inspanning om dat mogelijk te maken?
- Dat is een inspanning die door verschillende derden en Esri-partners wordt aangepakt. We zien dit ook als een noodzaak binnen de industrie, maar we zijn apparatuur-agnostisch en blijven samenwerken met onze partners om ervoor te zorgen dat het ArcGIS-systeem data kan verwerken van diverse apparatuurfabrikanten. Neem contact op met etakow@esri.com voor vervolgvragen.
- Is er ergens SSURGO-data te downloaden per interessegebied (AOI), zoals een aangepast polygoon? Soms overlappen mijn gegevens twee bekken en komen de SSURGO-data van die twee bekken niet overeen.
- U kunt SSURGO-data downloaden via de volgende url: https://esri.maps.arcgis.com/apps/View/index.html?appid=cdc49bd63ea54dd2977f3f2853e07fff#! Deze applicatie biedt toegang tot kant-en-klare mappakketten met relevante bodemgegevens afgeleid uit de SSURGO-dataset. U navigeert eenvoudig naar uw studiegebied en klikt op de kaart. Er opent zich een pop-upvenster met een downloadoptie en het mappakket wordt gekopieerd naar uw computer, toegankelijk via ArcGIS Pro.
- Welke soorten ArcGIS ruimtelijke analyses zijn toepasbaar in kleine onderzoeksproefpercelen? Aangenomen dat de resolutie vertraagt naarmate het raster groter wordt, vroeg ik me af welke soorten vragen betrouwbaar beantwoord kunnen worden voor kleine onderzoekspercelen (bijvoorbeeld 15X30 ft) met ArcGIS?
- ArcGIS ondersteunt ruimtelijke analyse op verschillende ruimtelijke schalen. De beschikbaarheid en resolutie van uw data bepalen dus welke analyses u kunt uitvoeren.
- Kunnen we onze eigen eigendomsgegevens inbrengen in een Living Atlas-app om verder aan te passen?
- Verschillende applicaties ontworpen en ontwikkeld door het Living Atlas-team kunnen worden gedownload en geconfigureerd met uw eigen data door simpelweg toegang te krijgen tot de broncode via GitHub. U hoeft alleen maar te Forken en vervolgens de repo te klonen nadat u de downloadoptie hebt geselecteerd op de Living Atlas-website.
- Wat heeft u nodig om zich te abonneren op ArcGIS Velocity?
- ArcGIS Velocity is een add-on functionaliteit van ArcGIS Online en is beschikbaar in drie abonnementsniveaus—Standard, Advanced, en Dedicated. De verschillende licentieniveaus ondersteunen verschillende snelheden voor gegevensverwerking, opslag en berekening. Als functionaliteit van ArcGIS Online is ArcGIS Velocity beschikbaar voor elke gebruiker van type Creator of hoger. Gebruik/toegang tot Velocity wordt geregeld via privileges die worden toegekend door de beheerder van het ArcGIS Online-organisatieaccount.
- Kunnen we de Suitability-analyse die Elvis liet zien publiceren als Geoprocessing Service naar ArcGIS Server?
- Ja. De Suitability Modeler in ArcGIS Pro bestaat uit een aantal Geoprocessing-tools die aan elkaar gekoppeld kunnen worden als model. U kunt dit model vervolgens publiceren als Geoprocessing Service.
- Ik moet een webgebaseerd geschiktheidsmodel maken en vond de suitability modeler widget, maar deze is beperkt tot 15 rasterlagen. Ik heb 21 lagen nodig. Is het mogelijk om online 21 lagen toe te voegen, misschien door de broncode aan te passen?
- Ik denk dat u verwijst naar de Suitability Modeler-widget in Web App Builder die inderdaad een limiet heeft van 15 rasters.
- Is DTN-data een abonnement bij DTN of iets in Living Atlas?
- Toegang tot DTN-data wordt verkregen door rechtstreeks bij DTN een abonnement af te sluiten. Via onze strategische samenwerking met DTN kunt u toegang krijgen tot volledig ondersteunde weersdatadiensten voor gebruik binnen uw ArcGIS-organisatie door in de ArcGIS Marketplace te zoeken.
- Mag ik vragen waar ik de landbouwindicator (bijv. GDD) kan vinden die net werd getoond?
- De landbouwindicatoren zoals getoond tijdens het webinar zijn een Experience Builder-template. Dit is een nieuwe manier om webervaringen te creëren met een mobiel-adaptief ontwerp voor het bouwen van aantrekkelijke webapplicaties. De GDD-kaart verwijst naar een feature service waar we eenvoudig dagelijks GDD accumuleren gedurende het groeiseizoen.
Voor extra hulp kunt u contact opnemen met leden van het Esri landbouwteam:
Dank u wel en houd alstublieft toekomstige landbouwwebinars in de gaten.
Hartelijke groeten,
Het Landbouwteam