Hallo vrienden!<\/P>
Ik werk met de Water Outage<\/A> oplossingssjabloon van Esri om een Isolation Trace-applicatie te implementeren. Ik heb het geometrische netwerk succesvol opgebouwd en de oplossing uitgerold, maar ik heb moeite met het aanpassen van de bestaande functionaliteit van de onderliggende python toolbox voor gebruiksvriendelijkere foutlogboeken. Specifiek wil ik de bewoording van de 001191-fout<\/A> veranderen naar iets dat intuïtiever is voor gebruikers.<\/P>De fout treedt op wanneer een gebruiker een locatie plaatst die te ver van een hoofdleiding verwijderd is om eraan vast te klikken, en het huidige bericht is "No flag found from the flag junction feature class", wat voor een niet-GIS-gebruiker niet erg behulpzaam is. Ik wil het foutbericht wijzigen in iets als "Het punt dat u hebt geplaatst bevindt zich niet binnen n <\/EM>voet van de hoofdleiding. Probeer in te zoomen en het punt te plaatsen of selecteer een locatie dichter bij de servicelijn."<\/P>Helaas ben ik er niet in geslaagd precies te achterhalen waar dit wordt geregeld. Ik heb verschillende rooktests geprobeerd om debug.logger-berichten in te voeren in de verschillende python-bestanden die deze tool gebruikt, maar ik kan niet identificeren waar <\/EM>die specifieke fout vandaan komt. Ik heb zelfs geprobeerd elke vermelding van arcpy.AddMessage, arcpy.ExecuteError, arcpy.AddError, arcpy.AddReturnMessage en arcpy.GetMessage(s) aan te passen. <\/P>Ik kan echt niet vinden waar deze specifieke fout, die "zou moeten"<\/EM> worden gegenereerd tijdens de Isolation Trace's snap<\/EM>-methode, daadwerkelijk wordt gegenereerd en de fout veroorzaakt.<\/P>Als iemand me in de juiste richting kan wijzen of deze functionaliteit al heeft gerealiseerd binnen een bestaande Esri-oplossingssjabloon, zou ik dat zeer waarderen! <\/P>Groeten<\/P>
De fout treedt op wanneer een gebruiker een locatie plaatst die te ver van een hoofdleiding verwijderd is om eraan vast te klikken, en het huidige bericht is "No flag found from the flag junction feature class", wat voor een niet-GIS-gebruiker niet erg behulpzaam is. Ik wil het foutbericht wijzigen in iets als "Het punt dat u hebt geplaatst bevindt zich niet binnen n <\/EM>voet van de hoofdleiding. Probeer in te zoomen en het punt te plaatsen of selecteer een locatie dichter bij de servicelijn."<\/P>Helaas ben ik er niet in geslaagd precies te achterhalen waar dit wordt geregeld. Ik heb verschillende rooktests geprobeerd om debug.logger-berichten in te voeren in de verschillende python-bestanden die deze tool gebruikt, maar ik kan niet identificeren waar <\/EM>die specifieke fout vandaan komt. Ik heb zelfs geprobeerd elke vermelding van arcpy.AddMessage, arcpy.ExecuteError, arcpy.AddError, arcpy.AddReturnMessage en arcpy.GetMessage(s) aan te passen. <\/P>Ik kan echt niet vinden waar deze specifieke fout, die "zou moeten"<\/EM> worden gegenereerd tijdens de Isolation Trace's snap<\/EM>-methode, daadwerkelijk wordt gegenereerd en de fout veroorzaakt.<\/P>Als iemand me in de juiste richting kan wijzen of deze functionaliteit al heeft gerealiseerd binnen een bestaande Esri-oplossingssjabloon, zou ik dat zeer waarderen! <\/P>Groeten<\/P>
Aangemelde leden kunnen berichten plaatsen, updates volgen en meer. Nieuw hier? Registreer een gratis account.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.