Ik denk dat de documentatie in de sectie "Metadata" van Hoofdstuk 4 onjuist is? Ik denk niet dat er een home tab bestaat, of in ieder geval kan ik deze niet vinden. Er zijn geen figuren of schermafbeeldingen die hierbij horen, dus het is moeilijk voor een nieuwe gebruiker om te begrijpen waar ze naar moeten zoeken.<\/P>
Hier is de huidige informatie over de metadata sectie:<\/STRONG><\/P>"Telkens wanneer je nieuwe data maakt, is het het beste om metadata te creëren94tekstuele informatie over de dataset94vooral voordat je deelt. Om dit te doen, klik je met de rechtermuisknop op de dataset in het Catalog paneel, en klik op View Metadata. Een Catalog tabblad<\/STRIKE><\/FONT> verschijnt in het weergavegebied, en er zijn nieuwe opties beschikbaar op het interface lint. Op het Home tabblad<\/FONT><\/STRIKE>, klik je op het Bewerken gereedschap. Voer je tags in (die data zoekopdrachten vergemakkelijken), een samenvatting van de dataset, en alles wat je verder nodig acht (zoals data credits). Wanneer je klaar bent, klik op Opslaan, en sluit dan het Catalog paneel<\/FONT><\/STRIKE>."<\/P>Law, Michael; Collins, Amy. ArcGIS Pro 2.6 leren kennen (p. 127). Esri Press. Kindle Editie.<\/P>Ik denk dat het zou moeten zijn:<\/STRONG><\/P>Telkens wanneer je nieuwe data maakt, is het het beste om metadata te creëren94tekstuele informatie over de dataset94vooral voordat je deelt. Om dit te doen, klik je met de rechtermuisknop op de dataset in het Catalog paneel, en klik op View Metadata. Een catalog view tabblad<\/FONT> verschijnt in het weergavegebied. Op het Lint,<\/FONT> Catalog tabblad, Metadata groep<\/FONT>, klik op het Bewerken gereedschap. Voer je tags in (die data zoekopdrachten vergemakkelijken), een samenvatting van de dataset, en alles wat je verder nodig acht (zoals data credits). Wanneer je klaar bent, Op het Lint, Metadata tabblad, Beheer metadata groep,<\/FONT> klik op Opslaan, en sluit dan de Catalog View<\/FONT>."<\/P>Ook ter info, de opslaan knop voor metadata gedraagt zich niet hetzelfde als wanneer ik bewerkingen maak aan ruimtelijke features. Wanneer ik opslaan klik, verandert deze niet naar grijs zoals bij een ruimtelijke bewerking opslaan gebeurt. Ik heb meerdere keren geklikt omdat ik dacht dat het opslaan niet werd doorgevoerd omdat mijn referentiekader gebaseerd is op het gedrag van ruimtelijke bewerking opslaan. Hopelijk kunnen in nieuwere versies van ArcGIS Pro deze 2 scenario's meer vergelijkbaar functioneren. <\/P> <\/P> <\/P>