Hallo,
Ik ben bezig geweest met een tool om een MS Access-query op te halen en deze om te zetten in een Portal Feature Service. Het werkte een week, maar nu werkt het niet meer. Er is één specifiek probleem...
Er zijn 20 velden die een eenvoudige 1 of 0 bevatten in de Access-database. Wanneer ik exporteer naar CSV, is alle data in die velden voor elk record ofwel een 1 of een 0. Mijn Portal Feature Service is klaar voor die waarden in elk van die gehele getalvelden met een domein (1=True, 0=False) . Toen ik mijn Workbench Tool voor het eerst maakte, werkte het. Ik had een Access Reader, VertexCreator, CoordinateSystemSetter, Reprojector en de Portal Feature Service Writer.
Nu schrijven om de een of andere reden al mijn 1-waarden als -1 (min één). Ik heb geen idee waarom. Wanneer ik naar een tabel kijk, zie ik nu "Nee" of "-1". De 0 (nul) komt correct uit, maar de 1 wordt veranderd in een -1.
Ik heb deze tool uit elkaar gehaald en nieuwe gebouwd, zonder resultaat.
Ik heb ontdekt dat het veldtype van al deze 1/0-velden die uit de MS Access Reader komen gedefinieerd zijn als "[yesno]". Bij het inspecteren van de data van de reader en elke Transformer zie ik waarden van "Ja" en "Nee" voor elk. Aangezien de 0 duidelijk correct in mijn Feature Service terechtkomt, dacht ik dat ik gewoon de writer kon openen en in de Waarde-invoer voor elk van deze velden - de Arithmetic Editor kon gebruiken en zeggen [veldnaam]*-1. Hé, 0*-1=0 (geen verandering) en -1*-1=1 (joepie, positieve één). MAAR helaas zei het dat ik een string-berekeningsfout had - kan geen "Nee"*-1 rekenen. Dus - hoe wordt de Nee omgezet in een 0 en de Ja omgezet in een -1. (Ik ben nu serieus in de war...)
Dus vond ik de AttributeValueMapper en heb in één veld "Ja" gemapt naar 1 en "Nee" naar 0. Draaide de tool, en het werkte.
Nou - moet ik nu een AttributeValueMapper maken voor nog eens 19 velden????
BEWERKING - Terug op kantoor probeer ik meerdere AttributeValueMappers aan elkaar te koppelen en ontdek dat ik de nieuw gewijzigde waarde niet kan configureren om te mappen naar het oorspronkelijke veld in de volgende AttributeValueMapper. Kan het "_looked_up" veld niet koppelen aan het juiste veld in de volgende.
rood vertegenwoordigt veld dat ik wil doorgeven van eerste AttributeValueMapper naar de volgende.
Kan ik gewoon dezelfde veldnaam gebruiken in het Destination Attribute om ze aan elkaar te koppelen?

Dit lijkt niet juist.
Wat mis ik?
Bedankt,
--Adam