Vanwege COVID-19 werk ik begrijpelijkerwijs vanuit huis. Mijn werkstation thuis heeft GIS geïnstalleerd en ik doe 95% van mijn GIS-werk op dit werkstation. Ik onderhoud ook een werkstation op kantoor dat ik gebruik wanneer ik grotere bestanden van onze GIS-server moet halen en de VPN het verkeer niet aankan. Dit proces omvat het deautoriseren van mijn ArcGIS Basic-licentie op mijn thuiswerkstation en het opnieuw autoriseren ervan op mijn werkstation op kantoor. Wanneer ik het kantoor verlaat, deautoriseer ik het op het kantoorwerkstation en autoriseer ik het opnieuw op mijn thuiswerkstation. Dit proces, hoewel wat arbeidsintensief, werkte prima totdat wat ik aannam en de technische ondersteuning bevestigde, het maximale aantal keren was dat ik een licentie kan verplaatsen. Ik begrijp waarom deze beperking bestaat, maar gezien de uitdagingen van thuiswerken, kan deze beperking op het verplaatsen van licenties worden opgeschort totdat de COVID-19-pandemie voorbij is? Deze flexibiliteit zou zeer gewaardeerd worden in deze uitdagende tijden. <\/P>