Ik werk voor een kleine gemeentelijke electric utility in het noorden van NY. De utility is onlangs begonnen met het uitfaseren van oudere HPS-straatverlichting ten gunste van nieuwere LED-armaturen. Voor de ontwikkeling van onze utility-kaarten, die momenteel minder dan een jaar oud zijn, huurde de utility een extern bedrijf in om een verlichtingsstudie uit te voeren in de betreffende gebieden. Nu we een functionerende utility-kaart hebben, zou het handig zijn om deze te gebruiken om intern een verlichtingsstudie uit te voeren. Heeft iemand ervaring met het gebruik van ArcGIS op deze manier?
Het belangrijkste wat ik zou willen doen, is een manier vinden om luminaire isoline-profielen op onze kaart te plotten. Op die manier kunnen we zien of de straatverlichtingarm moet worden aangepast of vervangen.
Daarnaast heb ik naar verschillende verlichtingssoftwareprogramma's gekeken, zoals AGI32 en DIALux, die nuttig lijken. Het proces van het converteren van delen van onze kaart naar CAD en het importeren en aanpassen in die programma's is echter nogal belastend.
Ik hoop dat iemand met meer ervaring een aanbeveling kan geven.