Hallo iedereen,
Ik probeer aan de slag te gaan met ETL-processen. Ik ben onder de indruk van enkele recente video's die ik heb gezien en wilde graag meer tijd besteden aan het leren ervan. Ik vond twee Esri-trainingen over ETL en merkte meteen dat ze allebei voor eerdere versies van ArcGIS Desktop waren. Ik wilde dit in Pro leren, dus ben ik doorgegaan in Pro. De eerste cursus was niet zo slecht. Ik vond maar een paar verschillen, maar kwam er prima doorheen. Niet de tweede: Controlling Data Translations Using Extract, Transform, and Load Processes | Esri Training Web Course
(Ik gebruik ArcGIS Pro 2.6.3 en FME 2020.0.1.0 (20200407 - Build 20218 - WIN64)
Het eerste probleem waar ik tegenaan loop is bij het toevoegen van een Writer. In de Format-sectie wordt mij verteld om dit specifieke formaat te gebruiken:
format
De enige beschikbare Geodatabase-formaten zijn als volgt:

Ik geloof dat de juiste keuze de laatste is. Niet zeker, maar ik denk het wel.
Het volgende deel van het probleem komt in een andere sectie van deze training:

Wanneer ik zoek naar de parameter Drop Table First, kan ik deze niet vinden in de Geodatabase Writer die ik heb gemaakt in Pro's FME:

Als ik Esri's vooraf gemaakte ETL-tool open die het resultaat van mijn inspanningen aan het einde van de trainingssectie zou moeten weerspiegelen - en daar naar de parameters kijk, zie ik dit:

Dus - het voorbeeld na oefening van Esri Training is waarschijnlijk gemaakt in Desktop 10.5. - ik gebruik Pro.
Zien we gewoon het verschil in versies, staan de instellingen recht voor mijn neus en weet ik alleen niet hoe ik tussen de twee moet interpreteren - OF ben ik gewoon helemaal verdwaald?