def lat(dms) deg = !latTemp![0:2] min = !latTemp![2:4] sec = !latTemp![4:6] dms = deg + (min / 60) + (sec / 3600) return dms
lat( !latTemp!)
def lat( dms ): deg = float(str(dms)[0:2]) min = float(str(dms)[2:4]) sec = float(str(dms)[4:6]) dd = deg + (min / 60) + (sec / 3600) return dd
Ah yes you'll need to manipulate the types a little. You are trying to do both string and math operations on the same data.def lat( dms ): deg = float(str(dms)[0:2]) min = float(str(dms)[2:4]) sec = float(str(dms)[4:6]) dd = deg + (min / 60) + (sec / 3600) return dd
Looks like just minor errors.1. Need a colon after your function statement.2. Reference the variable you pass containing the field value.def lat(dms): # need to add colon deg = dms[0:2] min = dms[2:4] sec = dms[4:6] returnVal = deg + (min / 60) + (sec / 3600) return returnVal
def lat(dms): # need to add colon deg = dms[0:2] min = dms[2:4] sec = dms[4:6] returnVal = deg + (min / 60) + (sec / 3600) return returnVal
def lat( dms ): deg = dms[0:2] min = dms[2:4] sec = dms[4:6] dd = deg + (min / 60) + (sec / 3600) return dd
lat( !latdmsInt! )
Angemeldete Mitglieder können Beiträge verfassen, Updates folgen und mehr. Neu hier? Registriere ein kostenloses Konto.
Find useful guides, FAQs, and documents to help you navigate and make the most of Esri Community.