Select to view content in your preferred language

Integrar una Feacture Layer a Survey123

324
1
02-15-2023 07:19 AM
informaticacoopetarrazu
Occasional Contributor

Estoy realizando una encuesta para el monitoreo de un finca que esta compuesta por 36 parcelas. 

 

Por temas del usuario final (trabajador de campo) es mucho mas sencillo utilizar la aplicación de Survey123

 

Mi pregunta es..

 

Tengo en arcgis pro el feature layer de la finca con los 36 lotes, sin embargo como puedo hacer para que mediante una encuesta de survey123 se pueda hacer un monitorio por cada una de las 36 parcelas.

 

Por ejemplo: En un select one escoja la Parcela Tirrá y la información completada ese día de monitoreo me caiga en la Parcela Tirrá en el feature leayer.

 

Gracias 

 

 

0 Kudos
1 Reply
ZacharySutherby
Esri Regular Contributor

Hello @informaticacoopetarrazu

You can create a Survey123 survey from an existing feature service in Survey123 Connect. Please see the Use Survey123 with existing feature layers documentation for more information. 

When you have your survey you will need to use the Survey123 Inbox to complete this workflow. Please see the Prepare to edit existing survey data documentation for more information. 

This video on modeling inspection workflows should be helpful for setting up your survey. 

Thank you,
Zach
0 Kudos