Winnaars van het boek "Cartography" van Kenneth Field

7785
2
09-25-2019 08:18 AM
Labels (1)
Ellenvan_den_Berg
Esri Contributor
0 2 7,785

Vorige week was de 26e editie van de Esri GIS Conferentie. Meer over de inhoud van de conferentie is te lezen in de Terugblik. Ter ere van het één-jarige bestaan van deze GeoNet-ruimte werden er twee boeken verloot onder de GeoNet-inschrijvingen op de conferentie. Zowel op de woensdag als op de donderdag werd het boek Cartography van Ken Field‌ verloot. Hierin staan veel tips en voorbeelden voor het maken van bijzondere kaarten.

De winnaar van de woensdag is geworden:

Dirk Jan Oostwoud Wijdenes

"Lijkt me een mooi boek om doorheen te bladeren maar ik denk dat er ook veel handige tips & tricks in staan om onze kaarten nog beter te maken."

  

   

De winnaar van de donderdag is geworden:

  Philip Steenkamp

"Deze maand ben ik begonnen met mijn masterstudie Geographical Information Management & Applications (GIMA). Mooie kaartjes maken staat hierin niet centraal maar is wel iets wat ik graag zo vaak mogelijk doe. Net als de auteur van het boek, Kenneth Field, voel ik me ook wel een 'carto-nerd'. Ik denk dat ik nog heel veel kan leren van zijn inspirerende boek Cartography. Daarnaast is het een mooi boek voor op de koffietafel."

Gefeliciteerd voor de winnaars!

Voor degenen die niet gewonnen hebben en andere geïnteresseerden in cartografie: gebruikers van ArcGIS kunnen ook de MOOC Cartography. volgen. Hierin geeft Kenneth Field samen met Edie Punt, John Nelson, Wesley Jones and Nathan Shephard veel inspiratie op het gebied van cartografie. Ook zitten er opdrachten in ArcGIS Pro bij voor hands-on toepassingen. In mijn blog Mapdesign met ArcGIS Content geef ik meer tips over hoe je de content van Esri Nederland kan toepassen bij het ontwerpen van kaarten.

2 Comments
WILLIAMJAIRGILJAIME
New Contributor

Hello, i want to know if you have the contents of the MOOC Cartography. I coulndt finish it, and i need to.  I would appreciate if you can share those contents to me. Please say yes :´( 

 

@Ellenvan_den_Berg 

Ellenvan_den_Berg
Esri Contributor

Hi William,

Unfortunately I don't have the contents saved. I know sometimes this MOOC will reoccur, but I see that there is no upcoming course scheduled yet. I'm sorry I can't help you!

Kind regards,

Ellen

About the Author
Content engineer bij Esri Nederland.
Labels