ricca85

Georeferencing

Discussion created by ricca85 on Nov 9, 2013
Latest reply on Nov 11, 2013 by MKennedy-esristaff
Hi everybody,
I need your help for a problem - simple, I think - but that I'm not able to solve. I've two maps with different coordinate system. I have to overlay them in the correct way. The first one has the following features:  Lambert Conformal Conic Projection; Standard Parallel: 35 e 60; Central Meridian: 3°; Lattitudine of origin: 52°; ETRS 1989 Datum; Grid uses false origins 4000000, 2000000. The second has a known geographical system (European Datum 1950) and a known cartographic system (UTM Zone 30 North). What's the solution?
Thanks for your time,
Riccardo

Salve a tutti, vi scrivo perché ho bisogno di un vostro aiuto per una cosa - credo molto semplice - che non riesco a risolvere in quanto neofita del mondo GIS. Ho a disposizione due piante con sistemi diversi che devo sovrapporre al fine di creare una nuova pianta. La prima è una pianta di cui conosco i seguenti dati: Lambert Conformal Conic Projection; Standard Parallel: 35 e 60; Central Meridian: 3°; Lattitudine of origin: 52°; ETRS 1989 Datum; Grid uses false origins 4000000, 2000000. Dell'altra, una pianta con le municipalità di Siviglia, conosco il sistema geografico (European Datum 1950) e quello cartografico (UTM Zone 30 North). Per sovrapporre correttamente le due e avere tutto il sistema in WGS 84, cosa devo fare? Grazie, Riccardo

Outcomes