Export multipatch van BAG 3D data

1396
2
Jump to solution
10-09-2018 03:31 AM
Janten_Kate
New Contributor

Ik snap niet wat ik kan doen met BAG 3D data vanuit de Living Atlas in ArcgisPro. Het is een hele mooie dataset en het ziet er prachtig uit, maar ik zou het graag willen exporteren, of naar multipatch, of een platgeslagen feature? Is dat mogelijk?

Het is voor mij erg onduidelijk wat ik aan die mooie BAG 3D datasets heb als ik het vervolgens niet kan exporteren, of iets er mee kan.

Groet,

Jan ten Kate

Tags (2)
0 Kudos
1 Solution

Accepted Solutions
GlennHeeres1
Esri Contributor

Beste Jan,

De BAG 3D-kaartlagen zijn voor web-gebruik geöptimaliseerd en in het I3S-formaat omgezet. Dit betekent dat de resulterende Scene Layers niet meer gebruikt kunnen worden om de originele vlakken te exporteren. Deze lichtgewicht 3D-lagen kunnen in de websceneviewer en webapps gebruikt worden, bijvoorbeeld in combinatie met eigen gehoste 3D kaartlagen. We hebben van de BAG 3D een afzonderlijke download beschikbaar in File Geodatabase-formaat voor lokale toepassingen. Hiervoor is lidmaatschap van de 'Datasets - Esri Nederland'-groep vereist. De download bevat de panden als vlakken corresponderend met de inwinjaren van het AHN. De vlakken hebben een attribuut met de pandhoogte en een aantal statistieken. De panden kunnen in ArcGIS Pro door middel van extrusie worden gevisualiseerd in 3D. Ik hoop dat dit de situatie verduidelijkt. 

Glenn

View solution in original post

2 Replies
GlennHeeres1
Esri Contributor

Beste Jan,

De BAG 3D-kaartlagen zijn voor web-gebruik geöptimaliseerd en in het I3S-formaat omgezet. Dit betekent dat de resulterende Scene Layers niet meer gebruikt kunnen worden om de originele vlakken te exporteren. Deze lichtgewicht 3D-lagen kunnen in de websceneviewer en webapps gebruikt worden, bijvoorbeeld in combinatie met eigen gehoste 3D kaartlagen. We hebben van de BAG 3D een afzonderlijke download beschikbaar in File Geodatabase-formaat voor lokale toepassingen. Hiervoor is lidmaatschap van de 'Datasets - Esri Nederland'-groep vereist. De download bevat de panden als vlakken corresponderend met de inwinjaren van het AHN. De vlakken hebben een attribuut met de pandhoogte en een aantal statistieken. De panden kunnen in ArcGIS Pro door middel van extrusie worden gevisualiseerd in 3D. Ik hoop dat dit de situatie verduidelijkt. 

Glenn

Janten_Kate
New Contributor

Super erg bedankt Glenn.

Ik kende dat format niet. Ik heb mijzelf lid gemaakt van 'Datasets - Esri Nederland' en inmiddels heb ik de gewenste dataset.

Bedankt

0 Kudos